برای اولین بار در شمالغرب کشور دوره عالی بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد.

مدیر گروه پزشکی اجتماعی و خانواده دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اعلام این مطلب گفت: دوره عالی بهداشت عمومی، دوره‌ای است که دانشجویان در حیطه­ های پژوهشی، مدیریت بهداشت، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، مدیریت سلامت، مهارت‌­های ارتباطی و ... زیر نظر بهترین اساتید دانشگاه آموزش می­‌بینند.

دکتر مهستی علیزاده خاطرنشان کرد: دانشجویان فارغ التحصیل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی می‌توانند در این دوره شرکت کنند، همچنین دانشجویان استعداد درخشان و نخبه در این رشته‌ها(دکتری حرفه‌ای) که حایز شرایط تحصیل در دو رشته همزمان هستند، نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

وی یادآور شد: این دوره برای اولین بار در شمالغرب کشور، به همت گروه پزشکی اجتماعی و خانواده دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت و دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره شامل 30 واحد درسی و 4 واحد پایان نامه است، گفت: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی دانشجویان نخبه و استعداد درخشان است که بتوانند در حیطه سیاست‌گذاری و مدیریت سلامت دانش کافی داشته باشند.

وی یادآور شد: هدف اصلی این برنامه تربیت دانشجویان در جنبه‌های تحلیلی و مهارت های مدیریتی مورد نیاز برای ایجاد مدیران بالینی در هر دو زمینه پزشکی و سلامت عمومی است و تأکید این برنامه حل کاربردی مسائل در نظام سلامت می باشد.

علیزاده خاطرنشان کرد: ظرفیت جذب دانشجویان در این دوره، 10 نفر بوده و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نیمسال دوم سال تحصیلی 96-95 این رشته برگزار شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.