به گزارش ایرنا سعد الله عبداللهی شنبه در نشست ساماندهی سواحل، جزایر و بنادر استان خوزستان در سالن جلسات استانداری خوزستان گفت:طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، طرح ملی است که هر استان طرح مطالعاتی خود را به سازمان بنادرو دریانوردی کشور ارائه داده است.
وی با بیان اینکه این طرح در توسعه استان خوزستان نقش موثر ایفا می کند، گفت:برای اجرای این طرح در استان و تخصیص اعتبار نیاز است که استاندار خوزستان باید نامه ای به سازمان بنادر و دریانوردی کشور ارسال کند.
عبداللهی با اشاره به اینکه مطالعات این طرح انجام شده است، گفت:مطالعات این طرح از سال 83 تا 90 در استان انجام شده و برای بررسی هر چه بیشتر و بهتر طرح و مطالعات آن نیاز است که کمیته سواحل استان با مدیریت استاندار تشکیل شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: استان هایی همچون هرمزگان، بوشهر و مازندران نامه درخواست خود را به سازمان بنادرو کشتیرانی کشور ارسال کرده اند و سازمان بنادر نیز مصوبه آغاز به کار طرح را به این استان ها داده است.
وی گفت:در این طرح علاوه بر شناسایی و تعیین کاربری های سواحل اسکله های مجاز و غیر مجاز نیز شناسایی می شود و اسکله های غیرمجاز باید ساماندهی شود.
به گزارش ایرنا در این نشست کارشناس طرح مدیریت یکپارچه سواحل نیز گفت:هرمزگان از جمله استان های پیشتاز در این طرح در کشور بوده است که در اجرای این طرح بسایر جلو است.
سحر مختاری بیان کرد:در این طرح پهنه سواحل به منظور یکپارچه سازی سواحل در کشور و کاربری هایی که می توان از سواحل کشور داشت مشخص می شود.
وی افزود:بر اساس مطالعات انجام شده، مشخص شد در استان خوزستان یک هزار و 186 کیلومتر ساحل وجود دارد.
مختاری در ادامه افزود:در این طرح پهنه های حفاظتی نیز مشخص می شود و این طرح هیچ تاثیری در نحوه عملکرد دستگاه ها در سواحل ندارد.
این نشست با موضوع ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر استان خوزستان برای نخستین بار برای آشنایی دستگاه و مدیران استانی با طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تشکیل شد.
این طرح، ملی است که هر استان بر اساس سهم استانی خود و مطالعاتی که انجام می دهد این طرح را اجرا می کند.
در این نشست مقرر شد که برای آغاز عملیات این طرح در استان استاندار خوزستان نامه ای برای تخصیص اعتبار طرح و اجرای مصوبه به سازمان بنادر و کشتیرانی بنویسد.
7158/6125 خبرنگار:زینب فرحانی *** انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.