به گزارش ایرنا 'پیمان کاظمی نژاد' شامگاه جمعه در ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان با حضور فرمانداران و شهرداران شهرهای استان، در هتل کاروانسرای آبادان، اظهار داشت: 76 شهر استان به چهار گروه تقسیم تقسیم شده و در مرکز استان برای برنامه ریزی و ابلاغ دستور العمل جدید این گروهها نشست تخصصی خواهیم داشت.
وی افزود: میادین، فضاهای سبز و سایر نقاط محل مراجعه مسافران باید به شکل لازم آماده سازی شوند.
کاظمی نژاد با بیان اینکه آمار و اقدامات انجام شده در دو طیف متفاوت است، گفت: دربرهه تعطیلات نوروزی، راهیان نور ومسافران نوروزی خارج از کاروان های راهیان نوررا داریم که این موضوع به خصوص در دو شهر آبادان و خرمشهر و سایر شهرستان هایی که ارزش های دفاع مقدس در انها نمود دارد کار شهرداران و فرمانداران و سایر مسئولان دستگاههای اجرایی را ویژه تر می کند.
مدیرکل امور شهری وشوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان جایگاه ویژه ای دارد و این جایگاه باید به عنوان یک فرصت شمرده شود، گفت: در فرصتی که مهمانان نوروزی به خوزستان سفر می کنند باید جاذبه های استان به آنها شناسانده شود که بتوان از این فرصت برای رونق اقتصادی استفاده نمود.
کاظمی نژاد، مدیریت واحد در قالب خدمات سفر را ضروری خواند و گفت: در این راستا دستورالعملی در 23 محور تهیه شده تا تمام موارد لازم برای خدمات رسانی به مهمانان نوروزی اعم از مسایل امنیتی، بهداشتی، تفریحی، ورزشی و رفاهی و حتی ارایه خدمات اینترنت فراهم شود.
وی اظهار داشت: در سال گذشته شهر آبادان به عنوان شهر برتر در زمینه خدمات سفر شناخته شد و امیدواریم در نوروزپیش رو شهرهای بیشتری را در میان شهرهای برتر کشور داشته باشیم و بتوانیم میزبان خوبی برای مردم باشیم.
وی با بیان اینکه این دستور العمل به زودی به فرمانداران اعلام می شود گفت: در جلسات یک وحدت رویه برای خدمات رسانی به مهمانان نوروزی شاهد باشیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، در بخش دیگری شمار بازدید کنندگان از یادمان های راهیان نور را سه میلیون نفر عنوان کرد گفت: علاوه بر کاروان های راهیان نور 14 میلیون نفر سفر برای دیدن جاذبه های گردشگری استان خوزستان سفر کرده اند.
کاظمی نژاد آمار مسافران نوروزی در مراجعه به مراکز درمانی خوزستان را 50 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در اواخر سال 94 و آغاز سال جاری 50 هزار نفر به مراکز درمانی و 100 هزار نفر به اورژانس های خوزستان ارجاع شدند که از این تعداد 143 مصدوم و 33 متوفی بوده است.
وی شمار مدارس تجهیز شده در نوروز 95 را یکهزار و 217 باب مدرسه عنوان کرد و گفت: حدود 11 هزار کلاس درس در نوروز گذشته تجهیز و در اختیار مهمانان نوروزی قرار گرفت.

فرماندار دشت آزادگان نیز دراین نشست گفت: علاوه بر صادرات از مرز چذابه سالانه چهار میلیون نفر در قالب زائران اربعین حسینیف کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی در شهرستان دشت آزاد گان حضور می یابند که این نشان ازظرفیتهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این منطقه دارد.
نادر عمیدزاده، شمار تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه را 800 هزار نفر خواند و گفت: توجه ویژه به احداث زیرساخت ها در مرز چذابه برای تردد زائران ضروری است.
وی با اشاره به خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: علاوه بر احداث 55 هکتار پارکینگ خودرو با ظرفیت بیش از 35 هزار خودرو، 10 کیلومتر از جاده مرز چذابه در ایام اربعین احداث شد.
عمیدزاده با بیان اینکه دشت آزادگان از جاذبه های بالقوه برخوردار است گفت: منطقه ام الدبس از جاذبه های دیدنی و در فصل پاییز، زمستان و بهار می باشد و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.
*** سالانه 50 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های شوش دیدن می کنند
فرماندار شوش دراین نشست گفت: سالانه 50 هزار گردشگر خارجی از مناطق فتح المبین، حرم حضرت دانیال نبی، و چغازنبیل و دیگر جاذبه های شوش دیدن می کنند.
رضا نجاتی اظهار داشت: از 18 اثر تاریخی ثبت تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی سه اثر در استان خوزستان وجود دارد که دو اثر در شهرستان شوش است.
نجاتی افزود: با توجه به ورود کاروان های راهیان نور از نیمه دوم سال می طلبد که اعتباری در اختیار شهرداران قرار گیرد تا خدمات ارزنده ای به مهمانان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان با حضور استاندار و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در هتل کاروانسرای آبادان، استاندار احکام فرمانداران و اعضای کمیته های ستاد خدمات سفر استان در نوروز 96 را به آنان ابلاغ کرد.
خوزستان با ثبت رکورد 5 میلیون گردشگر در نوروز 95 ، در بین 10 استان برتر گردشگر پذیر کشور قرار گرفت.
وجود ساحل، آب و هوای مناسب در بهار و نیمه دوم سال و همچنین وجود مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، فرصت ویژه‌ای برای خوزستان و جذب گردشگر فراهم کرده است.
7100/6002 خبرنگار:کمیله حجازی** انتشار دهنده:کبری آقازری
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.