ابوالفضل نیکوبیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اساتید ، دانشجویان و کارمندان سازمان های مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی از جمله مسکن وشهرسازی ، میراث فرهنگی ، شهرداری و سازمان برنامه و بودجه مازندران ارسال کنندگان این مقالات هستند .
وی با اشاره به فرصت باقی مانده برای ارسال مقاله ، اعلام کرد : پیش بینی می شود تعداد مقالات این کنگره افزایش یابد .
دبیر اجرایی کنگره معماری و شهرسازی مازندران به تغییر زمان برگزاری کنگره از اواخر آذر امسال به ششم و هفتم بهمن ماه سالجاری اشاره کرد و افزود : دانشگاه مازندران واقع در بابلسر میزبان برگزاری این کنگره است .
وی منظر فرهنگی و شهری تاریخی ، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی ، باستان شناسی ، معماری و شهرسازی ، میراث معماری و شهرسازی مدرن ، میراث آب و کشاورزی ، میراث فرهنگی ناملموس ، راه های فرهنگی و عناصر وابسته ، حوزه های فرهنگی - طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی را از محورهای مقالات ارسالی به این کنگره برشمرد .
نیکوبیان با اشاره به اینکه 14 عضو هیات علمی دانشگاهها ، سازمان های نظام مهندسی و راه و شهرسازی داوری این مقالات را برعهده دارند ، ادامه داد : 10 مقاله به صورت سخنرانی و 10 مقاله به صورت پوستر در روزهای برگزاری کنگره ارائه می شود .
وی برگزاری کارگاه مداخله دربافت های تاریخی، باستان شناسی و معماری دوران اسلامی، نورپردازی در بناهای تاریخی و پنل تخصصی قلعه های تاریخی مازندران را از برنامه های جنبی این کنگره اعلام کرد .
دبیر اجرایی کنگره معماری و شهرسازی مازندران گفت : گواهینامه معتبر از سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شرکت کنندگان اعطاء می شود.
به گفته نیکوبیان پیشتر در سال های 75 و 84 کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در بم برگزار شد و امسال بعد از چند سال وقفه برگزاری این کنگره دوباره از سر گرفته شد .
وی اظهار داشت : یک مقاله در هر محور به انتخاب داوران به عنوان مقاله برتر به همایش کشوری معماری و شهرسازی ارسال می شود .
به گفته دبیر اجرایی کنگره معماری و شهرسازی مازندران هنوز زمان و مکان برگزاری کنگره کشوری معماری و شهرسازی اعلام نشده است .
استانداری، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، سازمان نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه مازندران به همراه کانون مهندسین ساری، شهرداری های بابلسر، نور، ساری، بابل، آمل و رامسر برگزار کننده کنگره معماری و شهرسازی مازندران هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/2096

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.