فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان گفت: ۲ فروند شناور حامل ۱۸۵ هزار ماسک سه لایه پزشکی خروج از کشور توقیف شد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: مأموران دریابانی بامداد دوشنبه در جریان عملیات گشت دریایی در مناطق ساحلی خوزستان و آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس ، ۲ فروند شناور حامل ۱۸۵ هزار ماسک سه لایه پزشکی را حین خروج از کشور توقیف کردند.

به گزارش جماران، سردار لطفعلی پاکباز افزود: مأمورا ن دریابانی در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی ، از قصد قاچاقچیان مبنی بر قاچاق محموله بزرگ اقلام بهداشتی و پزشکی از مرز آبی " خور زهره" آگاه شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران دریابانی در یک عملیات برنامه‌ریزی شده شناور مورد نظر رادر آبهای  بندر سجافی هندیجان شناسایی و به یک نقطه ساحلی هدایت کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه گفت: در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده  ۸۰ کارتن ۲ هزارتایی جمعا" ۱۶۰ هزار ماسک سه لایه پزشکی که همگی قاچاق و بدون مجوز بارگیری شده بود کشف و ضبط شد.

سردار پاکباز افزود:ماموران دریابانی همچنین درعملیاتی دیگر یک فروند شناور حامل ۲۵ هزار ماسک سه لایه درآبهای ساحلی استان را توقیف کردند.ارزش ۲ محموله ماسک ۱۸.۵میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در این زمینه ۱۲ متهم به قاچاق کالا بازداشت و برای آنان تشکیل پرونده شد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با تاکید بر تداوم برخورد با کالای قاچاق افزود: در شرایطی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، قاچاق دارو و اقلام پزشکی ، سنگینی کار کادر درمانی را دو چندان می کند از همین رو مرزبانان خوزستان و مدافعان حریم امنیت ، با قدرت در کنار مدافعان سلامت ایستاده و اجازه سوداگری به قاچاقچیان اقلام پزشکی و بهداشتی را را نخواهند داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.