با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس، فاز دوم مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول افتتاح شد.

فاز دوم مجتمع فولاد روهینا جنوب با اشتغالزایی ۵۰۰‌ نفر به صورت مستقیم امروز پنجشنبه ۹ مردادماه با حضور حسن روحانی به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش جماران، طرح مجتمع فولاد روهینا جنوب با تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی در شهرستان دزفول قرار دارد. در این مجتمع تولیدی عملیات نورد میلگرد، ریخته‌گری و نورد پیوسته انجام می‌شود که در بخش نورد میلگرد سالانه ۴۵۰ هزار تن و در بخش فولادسازی، ریخته‌گری و نورد پیوسته سالانه ۴۵۰ هزار تن محصول فولادی تولید می‌شود.

در این مجتمع تولیدی هیچگونه پساب تصفیه نشده، چه انسانی و چه صنعتی دفع نمی‌شود و پساب تصفیه شده برای درختکاری استفاده خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ارزی این طرح برای اجرای فاز اول و دوم آن ۱۲۰ میلیون یورو به ارزش سه هزار میلیارد ریال است. اشتغالزایی این طرح در فاز اول و دوم مجموعا یک هزار نفر به صورت مستقیم است و برای حدود ۲۵۰۰ تا ۵ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

احداث مجتمع فولاد روهینا جنوب در سال ۱۳۸۹ در دو فاز و با هدف تولید میلگرد در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در کیلومتر ۷ جاده دزفول – شوشتر آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.