ابراهیم قنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳ نفر از نیروهای چند ایستگاه آتش نشانی اهواز در روزهای گذشته به کرونا مبتلا شده بودند که در حال بهبود هستند و امروز نیز جواب تست چهار نفر دیگر مثبت اعلام شد.

وی اظهارداشت: در چند روز گذشته حداقل ۳۰ تا ۴۰ مورد آتش سوزی و واژگونی خودرو رخ داد بنابراین با توجه به شیوع ویروس کرونا از مردم درخواست می‌کنیم درصورت وقوع حوادث، از تجمع خودداری و به خلوت شدن محل کمک کنند.

قنبری ادامه داد: نیروهای آتش نشانی با مردم در ارتباط هستند و آسیب دیدن آنها باعث فلج شدن سیستم ایمنی و امنیتی شهر می‌شود و اگر به همین شکل پیش برود سازمان آتش نشانی با مشکل روبرو می‌شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش نشانی مانند اورژانس و پزشک با اهمیت است و درصورت زمین‌گیری آن، شهر مختل خواهد شد.

در حال حاضر ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در اهواز فعال است که با توجه به جمعیت اهواز تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی باید ۲۲ پایگاه باشد.

استاندار خوزستان ادارات، بانک‌ها و اصناف غیرضروری را از دوشنبه تا پایان هفته جاری در ۹ شهرستان خوزستان شامل باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان تعطیل کرد.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.