حجت الاسلام سیدمحمدعلی  قاضی دزفولی روز دوشنبه در نشست با مسوولان کانون جلسات قرآن دزفول افزود: قرآن باید همیشه به عنوان سرمشق و الگو باشد تا بتوان این بار سنگین مسئولیت را به مقصد رساند.
وی درخصوص تحول در مساجد گفت: ورود نیروی جوان و خوش فکر در شورا مسرت بخش است چراکه برای ایجاد تحول، جسارت، تدبیر و برنامه ریزی نیاز است.
امام جمعه دزفول افزود: همه اقشار از جمله جوانان، سالخوردگان، افراد تحصیل‌کرده و بی سواد در مساجد حضور دارند که باید برای همه آنها برنامه ریزی کرد.
وی بر اهمیت توسعه بخشیدن به مطالب و محتوا در جلسات قرآن مساجد تأکید کرد و گفت: در کنار کمیت، کیفیت نیز مهم است و  باید با استفاده از خلاقیت نیروهای جوان و تجربیات سالخوردگان در مسجد به دنبال توسعه فکری، علمی و آموزشی کانون جلسات نیز بود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی شخصیت‌های علمی شهرستان دزفول را سرمایه‌های ارزشمند این شهرستان دانست و بیان کرد: توجه به شخصیت‌ها، فضلا و اساتید متخصص شهرستان و استانی و استفاده از آنها در جلسات قرآن ضروری است.
وی مساجد را سنگر و اعضای شورای کانون را متکفل قرآن در مساجد توصیف کرد و افزود: نفوذ به صورت مقطعی نیست و رخنه‌ فرهنگی استمرار دارد لذا مسوولان شورای کانون مساجد باید به دور از چالش‌ها مراقب نفوذی‌ها باشند.
امام جمعه دزفول آتش زدن دین و اعتقاد مردم از سوی برخی معاندین را نوعی نفوذ فرهنگی دانست و گفت: این افراد جز به منافع شخصی خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و ظاهر فریبنده‌ای دارند که  باید آنها را شناسایی و مراقب دین مردم بود.
وی تصریح کرد: نباید کانون جلسات قرائت قرآن در هر مسجد محدود شود بلکه به اقتضای کانون جلسات به مشکلات جوانان نیز رسیدگی شود که این اقدام بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی پیگیری سرمایه‌ها و احیای ریشه‌های دزفول را ضروری دانست و گفت: باید  از بحث‌های اختلاف برانگیز به طور جدی خودداری کرد، چراکه بعضی‌ افراد از این چالش‌ها سود می‌برند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.