احمد مشکورنیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود اینکه برخی مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند ولی برخی از افراد به خاطر ترس ابتلاء به کرونا از مراجعه به مراکز بهداشت برای دریافت خدمات بهداشتی خودداری کرده‌اند.

وی افزود: کودکانی که نوبت واکسیناسیون دارند به علت ترس خانواده در نوبت مقرر به مراکز بهداشت مراجعه نکرده‌اند و متأسفانه پوشش واکسیناسیون ۲۵ درصد افت کرده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: جزو کشورهایی هستیم که فلج اطفال را در ایران از سال ۷۷ ریشه‌کن کردیم و همچنین بیماری‌هایی مثل سرخک نیز سال‌ها قبل ریشه‌کن شده است.

مشکورنیا عنوان کرد: برای زنان باردار واکسن سرخک و سرخجه را تزریق می‌کنیم و کودکان موقع تولد دیگر به این بیماری‌ها مبتلا نمی‌شوند.

وی بیان کرد: این ترس وجود دارد که افت پوشش واکسیناسیون باعث می‌شود تا بیماری‌هایی که سال‌ها قبل ریشه‌کن شده‌اند و طی مدت‌های اخیر آنها را مشاهده نکردیم، دوباره پدیدار شوند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز درخواست کرد: از مردم تقاضا داریم که حتماً برای واکسیناسیون و دریافت سایر خدمات بهداشتی به مراکز بهداشت مراجعه کنند و این اقدام ضروری را برای کودکان خود جدی بگیرند.

مشکورنیا در پایان یادآور شد: کلینیک‌های غربالگری افراد مشکوک به کرونا از محل ویزیت افراد عادی به طور کامل جدا شده است و بیماران عادی، زنان باردار، افراد دیابتی و کودکان نیازمند واکسینه باید برای دریافت مستمر خدمات بهداشتی خود به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1428236
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.