به گزارش ایرنا دکتر فرهنگ کره بندی شامگاه چهارشنبه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای خوزستان بیان کرد: هشدار می‌دهم که این بیماری بسیار وحشتناک و وحشی به شدت در حال رخنه در استان است و آلودگی بسیار شدیدی ایجاد کرده است.

وی ابا اشاره به اینکه چند روز گذشته با مراجعات بسیار گسترده روبه رو شدیم افزود: از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده به اورژانس این بیمارستان ۵۰ مورد باید بستری شود که آمار بسیار زیادی است.

کره بندی ادامه داد: وضعیت به حدی بد است که از هر ۲ نفر مراجعه کننده به بیمارستان رازی اهواز یک نفر باید بستری شود در صورتی که در بقیه نقاط اینگونه نیست.

رییس بیمارستان رازی اهواز گفت: ۵۰ بیمار  در حال بستری شدن هستند، پنج آی سی یو راه اندازی شده و حدود ۶۰ نفر با سختی تنفس در آی سی یو این بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت بیماران کرونایی در خوزستان به شدت اسف‌بار است، ادامه داد: مردم اصول بهداشتی را رعایت نکردند در نتیجه افراد مبتلا به دیابت، و مسن و دارای بیماری زمینه‌ای با حال بد به ما مراجعه کردند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا از ۲۳ فروردین به بعد که برخی محدودیت‌های اجتماعی برداشته شد به تدریج روند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی نقش موثری داشته است.

به گفته فرماندار اهواز  مبارزه با ویروس کرونا نیازمند همکاری همه اقشار مردم است و اگر مردم همکاری نکنند هر چه برنامه‌ریزی و محدودیت ایجاد شود موفقیت آمیز نخواهد بود.

طرح ضربتی تشدید نظارت بر اماکن عرضه مواد خوراکی، صنوف ، کارگاه‌ها و کارخانجات در خوزستان در راستای کنترل ویروس کرونا از روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت آغاز شد.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.