نماینده کارکنان طرح تحول سلامت در خوزستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:کارکنان طرح تحول سلامت شاغل در مراکز جامع سلامت خوزستان(مراکز بهداشت زیر مجموعه دانشگاه جندی شاپور اهواز)، از سال ۹۴مشغول به خدمت رسانی شده‌اند و ازهمان ابتدا با مشکلات زیادی دست دسته پنجه نرم کرده و همچنان این روند ادامه دارد.

وی که خواست نامش فاش نشود افرود: این کارکنان پس از پشت سر گذاشتن خدمات به آسیب دیدگان سیلاب بهار ۹۸ خوزستان، از همان روزهای ابتدایی شیوع اپیدمی کرونا به صورت جدی با تمام قوا در مراکز، مشغول خدمت رسانی به مراجعان بوده و در طرح غربالگری غیر حضوری و حضوری از جان مایه گذاشتند.

وی ادامه داد: آنها در ایام عید و تعطیلات نیز در محل کار حضور داشته، مشغول خدمت‌رسانی هستند و متاسفانه تعدادی از این گروه زحمت کش دچار بیماری کرونا شدند.

این نیروی طرح تحول سلامت ادامه داد:: باتوجه به اینکه این نیروها دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری هستند و کار آنها با نیروهای رسمی یکسان است اما تفاوت حقوقی زیادی با نیروهای رسمی دارند که این حقوق با تاخیرچند ماهه به این نیروها پرداخت و سالانه با یک یا چند پیمانکار آن هم با تاخیر۶ و یا ۷ماهه قرارداد یک طرفه بسته می‌شود.

نماینده کارکنان طرح تحول سلامت در خوزستان ادامه داد: در عین حال این قشرزحمت کش بدون قرارداد مشغول به کار بوده و هنوز مطالبات سال گذشته رو دریافت نکرده و همچنان تکلیف آنها مشخص نیست.

وی گفت: کارکنان مبتلا به ویروس کرونا نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی آنچنان که باید  مورد حمایت مالی و عاطفی قرار نگرفته‌اند و استعلاجی آنها به دلیل نداشتن قرارداد و بیمه از طرف این دانشگاه مورد قبول واقع نشده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در خصوص مطالبات این کارکنان گفت: آنها از حقوق اسفند پارسال ۲۰ درصد و ۴۰ درصد از پاداش طلب دارند که اعتبار آن آمده و به زودی پرداخت می‌شود.

صادق مرادی افزود: قرارداد سال ۹۹ این کارکنان نیز در حال تنظیم است و ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: میزان حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی بر اساس قانون است؛ دریافتی کارکنان طرح تحول سلامت مبتنی بر عملکرد ثبت شده در سامانه سیب است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتبارات استان را تعیین می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز مثل دیگر دانشگاه‌ها طبق دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های اداری و استخدامی فعالیت می کند و فعالیت‌های مالی بر اساس همان چارچوب تعیین می‌شود.

دکتر علی احسان پور افزود: کارکنان طرح تحول سلامت مورد حمایت و دلجویی قرار می‌گیرند و قابل تقدیرند.

طرح تحول نظام سلامت در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ آغاز و با حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب و به دنبال ابلاغ سیاست های کلان نظام سلامت، همراهی مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام، اجرایی شد و تا امروز دستاوردهای قابل توجهی داشته است که کاهش چشمگیر پرداختی از جیب مردم و رایگان کردن فرانشیز زایمان طبیعی در بیمارستان های دانشگاهی از جمله فواید آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.