به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی روز چهارشنبه در نشست ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: صرفا دادن آمار از اتفاقات رخ داده کافی نیست بلکه باید برای جلوگیری از تکرار اشتباهات راهکار عملی داد و اجرا کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان دزفول گفت: این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد ولی متاسفانه عده‌ای آن را اجرا نمی‌کنند که باید تفهیم و یا با آنها برخورد شود.

امام جمعه دزفول بیان کرد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کادر درمان شهرستان دزفول را بسیار خسته کرده است لذا باید برای آن چاره اندیشی و درصورت لزوم برخورد حاکمیتی کرد.

وی ادامه داد: طبق گزارشات دریافتی وضعیت میدان بار، دادگاه، بیمه تامین اجتماعی و تعدادی دیگر از ادارات از نظر تجمع مردم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مناسب نیست که باید به آنها رسیدگی شود..

حجت الاسلام قاضی دزفولی رعایت مسایل بهداشتی را مصلحت عمومی جامعه دانست و گفت: بالا رفتن آمار کرونا بار زیادی برای جامعه دارد لذا باید از طریق رسانه‌ها و نصب بنر در پارک‌ها و نقاط پر تجمع مردم را نسبت به این موضوع آگاه کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کادر درمان در شرایط شیوع کرونا افزود: ارائه کمک‌ها و هدایا به کادر درمان باید عادلانه باشد ولی متاسفانه گزارشی خلاف این موضوع به دست ما رسیده که برخی از پرسنل هدیه دریافت کرده و برخی دریافت نکرده‌اند.

وی با قدردانی از زحمات خیران سلامت شهرستان دزفول خواستار کمک آنها به نقاهتگاه‌های کرونا در شهرستان شد.

به گزارش ایرنا برگزاری مراسم ترحیم با جمعیت بالا در سردشت دزفول و سایر نقاط شهرستان انتقادهای زیادی را متوجه برخی مسوولان و اهالی کرده است. مراسم عروسی و عزا در شرایطی همچنان در برخی نقاط دزفول برگزار می‌شوند که این شهرستان دومین شهرستان خوزستان از نظر تعداد موارد مثبت کرونا است.

لزوم برخورد جدی با سودجویان و گرانفروشان 

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات قرارگاه مواسات و همدلی در این شهرستان گفت: متاسفانه یک مسوول استانی در تخصیص کمک‌های معیشتی به شهرستان‌های استان تبعیض قائل شده و نسبت به دزفول کم لطفی کرده است.

وی همچنین با انتقاد از گرانی برخی کالاها در شرایطی که خیران به صورت خالصانه پای کار هستند، افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو و زالو صفت در شرایط بحرانی کشور به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم برخورد جدی اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با گرانفروشان اظهارداشت: شهرداری، کرایه مستاجران را با توجه به رکود بازار ناشی از کرونا بخشیده و انتظار می‌رود اداره اوقاف نیز این کار را انجام دهد.

وی خواستار گذشت مردم در شرایط بحرانی کشور شد و افزود: صنف مشاوران املاک باید فعال شود و از افزایش کرایه مسکن جلوگیری کند.

امام جمعه دزفول در ادامه مشکل کشاورزان دزفول را حاد و در حد بحران دانست و گفت: انتظار می‌رود مسوولان رفع مشکلات کشاورزان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری مبنی بر سال جهش تولید افزود: متاسفانه با توجه به شرایط حاکم بر کشاورزی دزفول در این بخش پسرفت داریم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی از مسوولان شهرستان دزفول خواست بیش از پیش برای رفع مشکلات شهرستان تلاش کنند و مشکلات را رها نکنند.

شیوع کرونا و توقف صادرات محصولات کشاورزی دزفول به عراق باعث افت شدید قیمت محصولات کشاورزی و ماندن خستگی بر تن کشاورزان زحمتکش دزفول شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.