محمد حیدری روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا خرمشهر حفظ روحیه و رعایت نکات خود مراقبتی را از سوی مردم در این شرایط ضروری دانست و بیان کرد: در خرمشهر معضلات بهداشتی و درمانی فراوانی وجود دارد و اما اکنون توان انقلاب بهداشتی در آن نیست ولی می‌توان با رعایت برخی نکات خودمراقبتی شخصی در محل‌های عمومی از شیوع بیماری کرونا پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به لیالی قدر و احتمال حضور مردم در مساجد کنترل این اماکن بیشتر می‌شود به توصیه مراجع دین در خصوص جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بخصوص در مکان‌های مذهبی اشاره کرد و افزود:جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و شادی فرضیه است و همه اقشار جامعه باید به آن پایبند باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر نیز با بیان اینکه نماز به شکل جماعت در مساجد این شهر اقامه نمی‌شود گفت: متاسفانه برخی از مساجد در هنگام اذان باز هستند و با ۱۰ تا ۱۵ نفر نماز جماعت برگزار می‌کنند که این مهم حساسیت‌هایی را ایجاد کرده است.

به گفته مسوولان دانشکده علوم پزشکی آبادان موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ۲۳ فروردین به بعد که برخی محدودیتهای اجتماعی برداشته شد به تدریج روند افزایشی داشته که شتاب بخشی روند بیمار یابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در این افزایش نقش داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

آمادگی برای جابجابی ساکنان ساختمان ۶ طبقه در معرض تخریب خرمشهر

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:با پیگیری انجام شده شرایط برای جابجایی و اسکان ساکنان ساختمان ۶ طبقه باقی مانده از جنگ تحمیلی و در حال تخریب خرمشهر فراهم شد.

محمد حیدری  اظهار داشت:ساختمان ۶ طبقه یکی از معضلات جدی شهر خرمشهر است که جابجایی و اسکان ساکنان آن با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری و دستگاههای اجرایی به نتیجه رسید.

وی افزود: در چند روز آینده با هماهنگی‌های انجام شده و توافق بین ساکنان این ساختمان تخلیه و تخریب می‌شود.

حیدری بر ضرورت بررسی‌های حقوقی حق مردم از تعاونی‌های مسکن و برطرف کردن مشکل ۶۱۸ واحد مسکن در منطقه ۴۲ هکتاری خرمشهر تاکید کرد و اظهار داشت:قرار بر این است تا وضعیت این واحدهای مسکونی روشن و مردم بعد از سالها انتظار صاحب خانه شوند.

ساختمان ۶ طبقه مخروبه خرمشهر بعد از جنگ از سوی برخی خانواده‌های بی‌بضاعت و کم برخوردار تصرف شد و حدود ۴۵ خانواده در آن ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.