مهدیه توکلی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درحالیکه شرایط در بیمارستان بزرگ دزفول عادی نیست برخی افراد در سطح شهر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این امر موجب بالارفتن آمار مبتلایان شده است.

وی بیان کرد: پوشیدن لباس مخصوص کادر درمانی در هوای گرم و زبان روزه بسیار دشوار است لذا از شهروندان درخواست می‌شود از دید و بازدیدها کم کنند تا افراد دیگر و کادر پزشکی تاوان بی‌احتیاطی آنها را ندهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تبریک ۱۵ اردیبهشت روز جهانی ماما گفت: ماماها در وضعیت حساس شیوع بیماری کرونا نقش مهمی در کنترل و مهار این بیماری دارند.

وی افزود: ماماها به علت نجات جان جنین و مادر نقش زیادی در مهار کرونا دارند زیرا با کوچکترین بی‌دقتی جان ۲ نفر به خطر می‌افتد.

وضعیت مادران باردار در شرایط کرونا بسیار حساس است

توکلی گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، وضعیت برای مادران باردار بسیار حساس است که باید با دقت فراوان به اصول بهداشتی توجه کنیم.

وی افزود: یک مورد مادر باردار مشکوک به کرونا در دزفول داشتیم که با مراقبت‌های انجام شده زایمان کرد و حال عمومی نامساعد وی با تلاش‌های کادر درمان و مامایی بهبود و ترخیص شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: تعدادی مادر باردار مشکوک به کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول مراجعه کردند که با حال عمومی خوب ترخیص شدند. 

وی افزود: شیوع بیماری کرونا مانع انجام مراقبت‌های بهداشتی توسط ماماها نشده ضمن اینکه تاکنون در بین بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ مادر باردار مشاهده نشده است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در ٢٤ ساعت گذشته یک‌هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شد و تعداد مجموع بیماران کرونایی به ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر رسید. متاسفانه در روزهای اخیر آمار مبتلایان به کرونا در شمال خوزستان به ویژه شهرستان دزفول افزایش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.