سید محمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت کنترل کرونا در نقاط حساس با ریسک بالای انتشار در شهر اهواز، اظهار کرد: بیماریابی فعال در گروه‌های آسیب‌پذیر شامل زنان باردار، افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های قلبی، دیابتی و سایر گروه‌های پرخطر باید انجام شود چرا که انجام نمونه‌گیری و تست آزمایشگاهی بیماری کووید ۱۹ به عنوان پایه و اساس غربالگری به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در راستای کنترل کرونا ویروس، اقدام همه‌جانبه و به صورت طرح «ضربتی» است که از ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال در قالب تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌ها در شهرستان اهواز و نقاط استان خوزستان با تعداد موارد بالای مبتلایان به کرونا انجام خواهد شد.

علوی تصریح کرد: کارشناسان بهداشت شهرستان به اماکن و محل‌هایی که اهمیت بالایی از نظر بیماریابی دارند، نظیر اصناف و مشاغل مرتبط با کسب‌وکار، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی به خصوص کارگاه‌های با جمعیت زیر ۲۰ نفر، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و کمپ‌های معتادان متجاهر، مراکز DIC و زندانیان، مراجعه و بر اجرای موارد مطروح در پروتکل‌های کشوری نظارت خواهند کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان عنوان کرد: در این طرح ضمن بیماران احتمالی شناسایی می‌شوند و با متخلفان رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشت فردی و جمعی برخورد خواهد شد و در صورت لزوم محل پلمب می‌شود و طبق قانون برخورد مسئولانه خواهد شد.

وی افزود: نیروهای مدافع سلامت در بخش بهداشت با ردیابی موارد تماس خانگی و محل کار و همه کسانی که بیش از ۱۵ دقیقه تماس نزدیک با فرد یا مکان آلوده به ویروس داشته‌اند نسبت به هدایت آنان به مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته منتخب اقدام خواهند کرد.

علوی در پایان گفت: این طرح ضربتی با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان بهداشت تا کنترل ویروس کرونا و رسیدن به وضع مطلوب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.