دکتر پیمان نامدار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید بازرس کل استان قزوین از بیمارستان سیار این شهر به خبرنگاران گفت: بیمارستان سیار قزوین از بیمارستان‌های چابک کشور است که در ماموریت‌های محوله خود طی سال‌های گذشته به نحو شایسته موفق به انجام آن شده، چه در زمان اربعین حسینی و چه در زلزله کرمانشاه و یا در مانورهایی که به عنوان بیماریابی و ارایه خدمات به مناطق محروم انجام وظیفه کرده و سال گذشته نیز در منطقه کهک قزوین توانست به تعداد زیادی از مردم منطقه خدمات بهداشتی ارایه کند.

وی، بیمارستان سیار قزوین را از ظرفیت‌های مناسب برخوردار دانست و تاکید کرد:  اگر فردی دچار علایم اولیه این بیماری شد در مواقع لزوم در این مرکز که با ۴۰ تخت بیمارستانی و با امکانات کامل همراه با اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، ماشین‌های بیهوشی و تنفسی به همراه ۱۲۰ تخت اورژانسی مجهز شده، به ارایه خدمت بپردازد.

نامدار با بیان اینکه بیمارستان سیار قزوین در حال حاضر نیز آماده ارایه خدمات دهی است، یادآور شد: ما هنوز در پیک بیماری هستیم و به سطحی نرسیده‌ایم که فکر کنیم این ویروس به سطح صاف و یا نزول خود رسیده باشد تا جایی که مراکز بیمارستانی استان روزانه ۸۰ تا ۱۲۰ بیمار با علایم مشکل تنفسی را مورد پذیرش قرار می‌دهند و امکان تست آزمایشگاهی نیز برای همه آنها مهیا نیست.

وی، لازمه پیشگیری برای مقابله با این بیماری را آموزش، قرنطینه بیماران و افراد سالم دانست و افزود: وقتی علایم منطبق با این بیماری باشد ما درمان دارویی خود را شروع می‌کنیم و خوشبختانه نیز تاحدود زیادی توانسته‌ایم در همکاری‌های بین بخشی موفق باشیم و در صورت موفقیت می‌توان امیدوار بود تا ۲ هفته آینده پیک بیماری و مرگ و میر را کاهش دهیم.

شهروندان قزوین به پویش در خانه بمانیم، بپیوندند

وی با بیان اینکه اگرچه ویروس کرونا مرگ و میرهای زیادی در بین جوانان نداشته اما جوانانی که در بازار مشغول خرید و یا فروش اجناس خود هستند می‌توانند این بیماری را به خانه‌ها وارد آورده و آسیب‌هایی را به افراد، به خصوص سالمندان و یا بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند را وارد کند، تصریح کرد: توصیه می‌شود تا شهروندان هر چه بیشتر به پویش در خانه بمانیم بپیوندند.

نامدار اضافه کرد: مردم به هیچ عنوان برای تعطیلات نوروزی اقدام نکنند و تاکید هم داریم تا از استان‌های دیگر نیز میهمان نپذیرند چرا که با وجود آلودگی این بیماری در سایر استان‌های کشور، این مساله یکی از بدترین راه‌های انتقال کرونا است، به خصوص برای افرادی که در دوران کمون به سر می‌برند.

بیمارستان‌های خصوصی نیز پای کار آمده اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: خوشبختانه بیمارستان‌های خصوص استان نیز همکاری خوبی با ما داشته و آمادگی دارند تا خدمات خود را به بیماران کرونایی هم ارایه دهند.

به گفته وی، به غیر از بیمارستان‌های تک تخصصی مانند قدس، کوثر، ۲۲ بهمن و رجایی، مابقی مراکز درمانی استان در خصوص پذیرش و درمان ویروس کرونا پای کار آمده و فعالیت خداپسندانه و شبانه‌روزی خود را به شهروندان ارایه می‌دهند.

وی از خیران استان قزوین خواست تا ضمن کمک کردن در امر تهیه تجهیزات و خرید دستگاه، به یاری کادر درمانی استان شتافته تا با کمک آنها بتوانیم به بهترین شکل ممکن بر این بیماری فائق آییم.

نامدار با بیان اینکه علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی و جهادگونه کادر درمانی این دانشگاه در سنگر مبارزه با ویروس کرونا، هیچ یک از اعضای درمانی استان فوت نشده‌اند، تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از کادر درمانی با ابتلا به این بیماری دوران درمانی خود را می‌گذرانند.

تاکنون ۲۸۴ بیمار قزوین به ویروس کرونا مبتلا،  ۱۷۴ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۲۴ بیمار نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.