شکراله سلمان‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با رفع محدودیت‌ها شاهد افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان به دلیل رعایت نکردن فاصله‌گذاری هوشمند هستیم.

وی افزود: با افزایش تردد مردم در بازارها آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در آبادان به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته و این مهم سلامت جامعه را به خطر ‌انداخته است.

سلمان‌زاده گفت:بازگشایی واحدهای صنفی با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند امکان‌پذیر است اما آنچه در بازارهای آبادان، خرمشهر و شادگان شاهد هستیم رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است که دستگاه‌های متولی باید با اصناف متخلف برخورد قانونی کنند.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تقدیر از واحدهای صنفی که دستورالعمل را رعایت کردند ادامه داد:این واحدهای تجاری با دریافت کد وزارت بهداشت و نصب آن در محل کسب خود نکات بهداشتی را به درستی اجرا می‌کنند.

وی افزود:متاسفانه مردم گمان می‌کنند بیماری کرونا کنترل شده و بدون به توجه نکات بهداشتی در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:مردم باید توصیه در منزل ماندن را رعایت کنند و فقط بر حسب ضرورت از منزل خارج شوند و تا جایی که امکان دارد کارها را از محل منزل انجام و چنانچه از منزل خارج می‌شوند رعایت الگوهای بهداشتی را جدی بگیرند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد بیشتر کشورهای جهان را درگیر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.