به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبداله موسوی در این خصوص اظهارداشت: در زمان حاضر ناوگان حفاری خشکی و دریایی این شرکت در ۶ استان نفت‌خیز کشور مشغول و آماده عملیات حفر چاه‌های نفت و گاز  و ارایه خدمات فنی و مهندسی براساس برنامه‌های صنعت نفت هستند.

وی ادامه‌داد: ماهیت کار در صنعت حفاری منطبق بر نیاز بازار و رقابت است و این شرکت نیز با توجه به تغییر شرایط کار در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شروع طرح موسوم به توسعه ۲۸ مخزن، برنامه‌های خود را با برنامه‌های صنعت نفت تطبیق داده تا با همکاری و مشارکت در قراردادهای مربوط به این طرح در قالب عقد قرارداد، تفاهمنامه و  مشارکت‌نامه با شرکت‌های بخش خصوصی و همچنین حضور در قراردادهای EPD حضوری فعال داشته باشد.  

موسوی اظهار کرد: با توجه به تاکید مجموعه مدیریتی شرکت ملی نفت ایران و همچنین استان خوزستان، تغییر برنامه‌های توسعه مخازن نفت و گاز، دکل‌های حفاری طبق روال قبل بکارگیری و هیچ نیرویی تعدیل نشده است؛ علاوه بر این نیز حقوق و مزایای مجموعه کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری به موقع و به طور مستمر پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح‌کرد: در شرایطی که بازار نفت تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است ، انتشار چنین اخبار غیر موثقی با هدف و انگیزه خاص به قصد زیر سوال بردن مقامات وزارت نفت و ایجاد نگرانی برای کارکنان و خانواده‌های شرکت ملی حفاری ایران صورت گرفته و به همین دلیل از رسانه‌ها درخواست می‌شود تا به دور از بازی‌های سیاسی با نگاه حرفه‌ای و نقد منصفانه صنعت نفت را یاری دهند.

وی یادآور شد: گردش کار در شرکت ملی حفاری ایران با توجه به نیازهای صنعت نفت کشور به صورت موافقتنامه، انعقاد قرارداد، پروژه ای و مشارکتی صورت می‌پذیرد و اصول پایان یک پروژه، آغاز قرار داد جدید، تغییر کارفرماها، توقف عملیاتی دکل‌های حفاری و کاریابی آنها در سایر پروژه‌ها امری طبیعی است که این روند در طول ۴۰ سال گذشته نیز انجام می‌شد.

موسوی اظهار کرد: بی تردید صنعت حفاری مهمترین حلقه زنجیره فرآیند تولید در بحث ایجاد ظرفیت‌های جدید، توسعه مخازن نفت و گاز و حفظ و نگهداشت تولید است و بر همین اساس این شرکت به عنوان زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران در چهار دهه گذشته با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، توانمندی های خود را به اثبات رسانده و پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور بوده است.

بر اساس این گزارش، صبح امروز برخی خبرگزاری ها و رسانه ها ،خبری مبنی بر دستور وزارت نفت برای ترخیص ۲۰ دکل حفاری و تعدیل چهار هزار نیروی شاغل در این دکل ها منتشر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.