شاپور مسعودی فر روز پنجشنبه افزود: از مجموع ۲۵ هزار کارگاه و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرهای دزفول، شوش و گتوند به میزان ۱۰۰ درصد بررسی اولیه صورت گرفت که نتایج حاصل شده تا حدودی نگران کننده است چرا که فقط ۶۹ درصد از واحدهای صنفی این منطقه مجوز و کد رهگیری سلامت داشتند. 
وی اظهار داشت: بعد از گذشت ۲ هفته از صدور مجوز  ۳۰ درصد از اصناف شمال خوزستان اقدام به دریافت کد رهگیری نکردند و ۵۴ درصد از واحدهای صنفی که کد رهگیری دریافت کرده بودند نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه  فعالیت های این صنف ها ممکن است خطرناک باشد گفت: فقط امروز و فردا برای دریافت کد رهگیری فرصت باقی است. 
مسعودی فر افزود: با وجود اینکه قرار نبود آرایشگاه های زنانه و مردانه و رستوران ها در ۲ هفته گذشته بازگشایی شوند ولی برخی از این صنف ها فعالیت خود را آغاز کرده بودند در حالی که هنوز مجوز دریافت نکرده اند .
وی بیان داشت: مردم باید این مطالبه را داشته باشند که کدام یک از صنف ها اجازه فعالیت دارند و صنف هایی که کد رهگیری دارند باید ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی باشند .
مسعودی فر گفت: به شدت نگران عادی شدن وضعیت از طرف مردم هستیم، فعالیت های اقتصادی عادی شده ولی شرایط بیماری هنوز عادی نیست، هفته گذشته تعداد مبتلایان روزانه در بیمارستان دزفول به صفر رسیده بود ولی اکنون به روزی چهار نفر افزایش یافته و این نشانه عادی نبودن شرایط است. 
وی از افرادی که بیماری زمینه ای دارند خواست به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا از آنها نمونه گیری انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.