به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ایرج حریرچی چهارشنبه شب در نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا استان خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: در هفته های گذشته دربسیاری از استانها روند نزولی بیماری را شاهد بودیم که نتیجه اقدامات مناسب در فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی بوده است.

وی افزود: پس از ۱۵ فروردین ماه که بخشی از بازگشایی ها صورت گرفت، نگرانی هایی در زمینه کاهش فاصله گذاری و بازگشت بیماری وجود داشت اما با تلاش مدافعان سلامت این نگرانی کمتر شد ولی با این وجود متاسفانه در طول یک هفته اخیر تعداد بستری ها در اهواز افزایش پیدا کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجب افزایش تعداد بیماران شده که تا اندازه ای نگران کننده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته روزانه  ۲میلیون و ۳۵۰ هزار بار مراجعه مردم به سیستم بهداشتی درمانی در طول روز به صورت حضوری انجام شده  که این مراجعات شامل مراجعه به پزشک بهورز، مراقب سلامت، آزمایشگاه، رادیولوژی بوده است.

حریرچی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود برخی از شایعات در جامعه روند مراجعات ۴۰ تا۶۰ درصد کاهش یافته و در برخی موارد نیز بیش از ۸۰ درصد با کاهش مراجعه مواجه بوده ایم.

وی تعداد مادران باردار را بیش از یک میلیون و۳۰۰هزار نفر در کشور اعلام کرد و گفت: به هیچ عنوان شهروندان به دلیل ترس از بیماری کرونا واکسیناسیون فرزندان، مراقبت های دوران بارداری یا مراقبت های افراد دارای بیمارهای زمینه ای اعم از دیابت ، قندخون و فشار خون را به تعویق نیندازند و حتما نکات بهداشتی را در زمان تعیین شده رعایت کنند.

نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا استان استان چهارشنبه شب با حضور دکتر ایرج حریرچی ، محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزارت در مدیریت کاهش خطر و بلایا،  فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر استان و حجت الاسلام آیت عادلی نژاد مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مسوولان و مدیران ستادی در سالن دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.