حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: بنا بر فتوای مقام معظم رهبری ولو با صرف هزینه اگر امکانات برای شست و شوی اموات کرونایی فراهم باشد باید غسل داده شوند در غیر این صورت تیمم کفایت می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده و آموزش های ارائه شده به پرستاران، در خود بیمارستان کار تیمم اموات کرونا انجام می گیرد و پرستاران طبق آموزش های دینی توجیه شده اند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: اگر لباس مناسب محافظتی و همچنین امکانات ویژه نظیر غسالخانه مخصوص با تجهیزات مناسب فراهم باشد، باید اموات کرونا غسل داده شوند.

وی تاکید کرد: اما اگر احتمال معقول برای سرایت بیماری به افراد غسال وجود دارد، این اموات نباید غسل داده شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: پرستاران آموزش های احکام در خصوص تیمم اموات را فرا گرفته اند و در خود بیمارستان  شهید مصطفی ایلام ابزار تیمم اموات فراهم است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: در این شرایط نمی توانیم نسخه واحدی برای همه استان ها بپیچیم زیرا بعضی از استان ها نظیر قم و مشهد دارای امکانات و تجهیرات مناسب در غسالخانه برای شست و شوی اموات کرونا هستند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شمار افرادی که در ایلام بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند با احتساب سه مورد جدید به ۲۴ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: ۱۴ مورد جدید نیز به شمار مبتلایان به کرونا در ایلام افزوده شد و از ۲۶۰ نفر به ۲۷۴ نفر افزایش یافت.

وی افزود: ۱۵۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص و دوران نقاهت خود را می گذرانند.

دکتر کریمیان یادآور شد: ۶ پزشک و ۹ نفر از کادر درمانی استان نیز به کرونا مبتلا شده اند.

حجت الاسلام هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: در استان ایلام از نظر ساختمان غسلخانه و تجهیرات مناسب امکانات لازم وجود ندارد و نمی توان مانع سرایت بیماری به افراد دیگر شد به همین دلیل باید تصمیم قاطع مصوب شود تا بستگان متوفیان بلاتکلیف نمانند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام اجساد افراد کرونایی بر اساس پروتکل در بیمارستان تیمم، در کاورهای محافظتی پیچیده و به وسیله آمبولانس جداگانه و خارج از مسیر تردد معمولی افراد به آرامستان منتقل می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.