به گزارش ایرنا سیدنوراله حسن زاده چهارشنبه در حاشیه کارگروه آرد و نان خوزستان در سرسرای معاونت اقتصادی استانداری این استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش بینی می شود امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن توسط مراکز خرید از کشاورزان خریداری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد:هرسال ۸۰۰ هزار تن از گندم خوزستان به استان های دیگر ارسال می شود و گندمی که در استان تولید می شود علاوه بر تامین نیاز مردم استان خوزستان ، نیاز هفت میلیون نفر دیگر در کشور را تامین می کند.

برداشت گندم از نیمه دوم فروردین ماه ابتدا در مناطق جنوبی استان خوزستان شروع شده و عملیات برداشت در حال گسترش به مناطق مرکزی و شمالی این استان است.

رد درخواست جدید سهمیه آرد

حسن زاده بیان کرد: برخی شهرستان ها درخواست راه اندازی نانوایی جدید و دریافت سهمیه آرد را داشتند. راه اندازی واحد نانوایی جدید طبق قوانین کارگروه آرد و نان کشور و استان ضوابط خاصی دارد که باید رعایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: همچنین مکاتبات و درخواست هایی برای افزایش قیمت آرد در استان ارسال شده که تا زمان مشخص شدن قیمت آرد فرمانداران از دریافت و ابلاغ سهمیه  جدید آرد خودداری کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت نان در استان طی روزهای آینده ادامه داد: خوزستان تنها استانی است که از پارسال تا کنون افزایش قیمت نان نداشته است، سال گذشته به دلیل وقوع سیل قیمت نان در این استان افزایش نیافت اما کار کارشناسی برای افزایش قیمت نان در خوزستان از چند ماه گذشته انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اگر قیمت نان بر اساس هزینه های تولید و دستمزد تعیین نشود به ناچار واحدهای نانوایی برای کاهش ضرر و زیان از کیفیت نان می کاهند.

وی با بیان اینکه از هفته آینده قیمت نان در خوزستان افزایش خواهد یافت بیان کرد: در کل کشور قیمت نان افزایش یافته و در استان نانوایی ها به دلیل ضرری که بر اثر افزایش هزینه تولید نان متحمل می شوند امکان ادامه فعالیت را ندارند.

۱۷ سیلوی گندم، ۱۴ کارخانه آرد و ۲ هزار و ۴۲۷ واحد نانوایی در خوزستان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.