عبدالرحمان ناصریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مصرف مرغ توسط مردم به دلیل کاهش مسافرت‌ها، ماندن در خانه، کاهش دید و بازدید و تعطیل بودن اصناف و تعطیلی تالارها و رستوران ها کاهش یافت و همین موضوع باعث وارد شدن ضرر و زیان زیادی به مرغداران خوزستان شد.

وی گفت: کاهش مصرف مرغ باعث کاهش عرضه آن در بازارو به تبع آن کاهش کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها شده است.

ناصریان ادامه داد: کاهش مصرف مرغ باعث پایین آمدن میزان جوجه‌ریزی و وارد شدن ضرر و زیان به تولیدکنندگان جوجه نیز شده است.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان افزود: با تمهیداتی که ستاد تنظیم بازار خوزستان برای حمایت از صنعت مرغداری این استان در نظر گرفته امید است بتوان بخشی از ضرر و زیان این صنعت را جبران کنیم.

وی افزود: نهاده‌های دامی کمترین تاثیر را در کاهش قیمت مرغ و اعتراض مرغداران داشته است.

 ۸۰۰ واحد مرغداری فعال در زمینه تولید مرغ گوشتی در خوزستان وجود دارد. مصرف روزانه مرغ در خوزستان بر اساس اعلام سازمان صمت ۳۰۰ تن است.

مرغداران در خوزستان به دلیل کاهش قیمت گوشت مرغ چندین بار اعتراض کردند و از ستاد تنظیم بازار خوزستان خواستند که مشکل این صنعت را پیش از وارد شدن ضرر و زیان بیشتر حل کند.

ستاد تنظیم بازار خوزستان نیز با انجام تمهیداتی همچون ممنوع شدن ورود مرغ تولید خارج از استان و جلوگیری از زنده فروشی مرغ در صدد کمک به این صنعت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.