به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، دکتر علی احسان پور اظهار داشت: با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر نمونه‌گیری در بیمارستان های معین استان، از این پس اقدامات شناسایی و نمونه‌گیری در مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی، ۱۹ مرکز ۲۴ ساعته دانشگاهی و ۱۶ مرکز ۱۶ ساعته غیردانشگاهی برای اقدامات تشخیصی و نمونه‌گیری آماده شده که از این تعداد ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی و ۶ مرکز ۲۴ ساعته فعال هستند و سایر مراکز برحسب نیاز آغاز به کار خواهند کرد.

احسان پور ادامه داد: نمونه ها از کلیه شهرستان‌ها جهت تشخیص به ۲ آزمایشگاه تشخیصی ویروس کرونا در مرکز استان ارجاع می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد:  حداکثر زمان پاسخ دهی این ۲ آزمایشگاه، پس از تحویل نمونه ها، ۱۲ ساعت است و هر آزمایشگاه ظرفیت انجام و پاسخ‌دهی به بیش از ۳۰۰ نمونه در روز را دارد.

وی گفت: با توجه به احتمال بروز بالای بیماری در اردیبهشت ماه، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به عنوان دانشگاه مادر متولی سلامت استان، ظرفیت‌های بیشتری را برای مقابله و خدمت رسانی به هم استانی‌های عزیز فراهم کرده که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و در صورت نیاز به تدریج فعال خواهند شد.

احسان پور توضیح داد: به دستور دکتر ابول نژادیان،ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کلیه نیروهای دانشگاه فعال بوده و در حال خدمت دهی به هم استانی‌ها هستند و مردم باید ضمن رعایت توصیه های بهداشتی، آمادگی مواجهه با موج گسترده بیماری را در روزهای آینده داشته باشند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از الزاماتی است که باید شهروندان نسبت به آن توجه داشته باشند  و همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخورددار است اما متاسفانه در برخی از نقاط شهری و روستایی رفتارهایی صورت گرفته که به واسطه آن آمار مبتلایان به این بیماری به ویژه در شهرستان‌های رامشیر و ایذه افزایش یافته است.

سید مهدی حسینی زاده افزود: در عین حال که هنوز وضعیت استان خوزستان قرمز نیست و در شرایط پایداری به سر می‌برد، اما این نوع رفتارها که به بهانه شرکت در تجمعات شاهد آن هستیم، فضای موجود را شکننده کرده است.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.