دکتر شریف یزدی افزود: به طور کلی بیماری‌های عفونی شایع‌ترین نوع بیماری‌ در دنیا هستند که در میان آنها عفونت‌های ویروسی شیوع بیشتری دارد.

وی ادامه داد: ویروس کرونا از طریق تماس نزدیک با قطرات تنفسی، مانند سرفه یا عطسه فرد بیمار و مواد و سطوحی که با قطرات کروناویروس آلوده شده اند منتقل می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی ، این متخصص با بیان این که علائم کرونا حداقل ۲ روز و حداکثر ۱۴ روز بروز می کند تصریح کرد: بیماری کرونا در ابتدا سبب بروز علائمی مانند تب بالا، گلو درد، سرفه، تنگی نفس و اسهال می‌شود و در مراحل بعدی و پیشرفته بیماری سبب بروز ذات ‌الریه و نارسایی کلیه شده که در نهایت می‌تواند منجر به مرگ افراد شود.

شریفی با اشاره به ابتلا کودکان به کرونا ویروس گفت: به طور کلی کرونا ویروس در کودکان کمتر دیده می‌شود ولی امکان بروز بیماری شدید در تمام گروه های سنی وجود دارد.

وی با بیان این که فقط ۲ درصد بیماران بیش از یک هفته در بیمارستان تحت درمان هستند تصریح کرد: در صورتی که تنفس، تغذیه و علائم حیاتی بیمار به حالت عادی بازگردد، بیمار از بیمارستان ترخیص می شود و این مدت زمان می تواند یک روز یا تا چند هفته بستری باشد.

متخصص بیماری های عفونی یادآور شد: افراد بیمار از زمان بروز علائم تا ۱۴ روز می توانند منتقل کننده ویروس باشند و به همین دلیل بعد از ترخیص از بیمارستان باید در منزل قرنطینه و ادامه درمان خود را سپری کنند.

شریف یزدی تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی و شست و شوی دستان پس از هربار تماس با محیط بیرون ، اصلی ترین راه پیشگیری از این بیماری است، ضمن اینکه امن ترین مکان خانه است و هم استانی ها برای قطع زنجیره انتقال کرونا در خانه بمانند.

براساس آخرین آمار یکهزار و یک نفر در یزد به بیماری کرونا مبتلا و ۱۰۴ نفر هم فوت کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.