امید حاجتی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهارداشت: در ابتدای هفته جاری رییس سازمان برنامه و بودجه، مصوبه شورای اقتصاد درخصوص موافقت با درخواست  وزارت نیرو در مورد اصلاح جدول زمان‌بندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح تکمیل تأسیسات فاضلاب غرب اهواز را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه ۳۸۸ میلیون و ۵۰۳ هزار یوان تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح تکمیل تاسیسات فاضلاب غرب اهواز طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۶ دریافت و بازپرداخت می‌شود که شامل ۲۹۲ میلیون و ۵۸۴ هزار یوان به عنوان اصل و ۹۵ میلیون و ۹۱۸ هزار یوان به عنوان هزینه‌های تبعی خواهد بود.

حاجتی با اشاره به زمان بندی صورت گرفته از سوی شورای اقتصاد برای پرداخت فاینانس طرح فاضلاب غرب اهواز، تصریح کرد: مبلیغ ۱۴ میلیون و ۶۲۹ هزار یوان در سال ۹۸، ۱۰۲ میلیون ۴۰۴ هزار یوان در سال ۹۹، رقمی معادل ۱۱۷ میلیون و ۳۳ هزار یوان در سال ۱۴۰۰و  ۵۸ میلیون و ۵۱۶ هزار یوان در سال ۱۴۰۱ به اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت.

جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون

دبیر شورای اقتصاد مقاومتی خوزستان افزود: با اجرای این طرح و کولکتور مربوطه، امکان هدایت فاضلاب‌های غرب اهواز به تصفیه خانه فراهم می‌شود و دیگر فاضلابی در این کلانشهر که بالادست شهرهای جنوبی استان است به رودخانه کارون ریخته نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مصوبات شورای اقتصاد در اختصاص این فاینانس رعایت شرایط و ملاحظات زیست محیطی است، گفت: علاوه بر این نیز رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور به منظور حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۹۸ مجلس شورای اسلامی الزامی تلقی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه مفاد مصوبه شماره ۸۷۶۱۰ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مربوط به ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵در خصوص نظام نامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی‌های داخلی در قراردادهای بین‌المللی و طرح‌های مهم ملی باید رعایت شود.

وی تاکیدکرد: وزارت نیرو موظف است گزارش عملکرد طرح را هر ۶ ماه یکبار به سازمان برنامه بودجه کشور و سایر مراجع ذیربط ارسال کند.

بر اساس این گزارش، طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز به ۳۳ ایستگاه پمپاژ و ۱۱۴ کُلِکتور با قطر ۸۰۰ میلیمتر تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیمتر نیاز دارد.

در سیل فروردین سال ۹۸ ، ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب اهواز نشست کرد و در بارندگی آذر سال گذشته نیز حجم بالایی از شبکه فاضلاب شهر اهواز دچار ریزش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.