ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری با بیان اینکه همدان همواره در برنامه‌ریزی و توسعه جزو استان‌های برتر کشور است و باید همواره در صدر باشد افزود: 400 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در روستاها در استان اختصاص یافته که نیمی از آن مربوط به سال گذشته و 200 میلیارد ریال آن نیز برای امسال است.
وی با بیان اینکه از این مبلغ تاکنون 50 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در روستاها تخصیص یافته است افزود: بیش از 880 میلیارد ریال نیز طرح‌های نظیر آب، زیست‌محیطی، پرورش ماهی معرفی شده است.
پورمجاهد با تاکید بر اینکه باید در طرح‌های اشتغال روستایی به موضوع فناوری و طرح های دانش‌بنیان پرداخته شود افزود: برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی روستاییان سراسر کشور که در تهران برگزار می‌شود، نقش بسزایی در معرفی روستاهای گردشگری دارد.
سید اسکندر صیدایی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز گفت: در حال حاضر 16 اقامتگاه بوم‌گردی فعال در روستاهای هدف گردشگری استان وجود دارد و با توجه به اینکه راهبرد استان گردشگری است باید اهمیت بیشتری به این حوزه داده شود.
گفتنی است؛ در برنامه ششم توسعه، بهسازی 12 روستای گردشگری و 11 روستای دارای بافت باارزش برای بنیاد مسکن استان همدان مصوب شد که تاکنون بهسازی پنج روستای دارای بافت با ارزش اجرا شده و در روستای اشتران به عنوان اولین روستای گردشگری روستایی مرحله یک آن به اتمام رسیده است.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است که به واسطه دارا بودن بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان حدود یک هزار و 79 روستای دارای سکنه دارد.
7523 /2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.