شکراله سلمان زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تاکنون بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ۳۸ بیمار در آبادان ، ۴۳ بیمار در خرمشهر و ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شادگان شناسایی شده‌اند ضمن اینکه تاکنون ۶۶ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان طالقانی آبادان مرخص شدند.

وی افزود:از ابتدای اسفند تاکنون ۱۶ هزار و ۱۴۲نفر با علایم حاد تنفسی شدید به بیمارستان‌های حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند که یکهزار و ۷۰ نفر آنها بستری، و ۹۵۷ نفر نیز از بیمارستان مرخص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز سه شنبه هفته جاری ۱۰ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیماستان طالقانی آبادان بستری شدند و ۱۰ بیمار کرونایی از بیمارستان مرخص شدند.

سلمان‌زاده در خصوص تردد مسافران به وسیله قطار و هواپیما نیز گفت: استاندار خوزستان در جلسه سه شنبه شب پیرامون کرونا در آبادان،تاکید فراوان بر کنترل بیشتر ورودی و قرنطینه شهرهای آبادان و خرمشهر داشتند که اگر این طرح اجرایی شود به نتیجه خوبی خواهیم رسید به شرطی که تردد مسافران با قطار و هواپیما قطع شود و لازم است از طریق وزارت راه این مهم پیگیری شود.

وی ادامه داد: اگر تمامی جاده‌ها بسته شود ولی فرودگاه و قطار همچنان مسافر به شهرهای آبادان و خرمشهر وارد کنند تلاش ما برای قطع زنجیره این بیماری بی‌نتیجه خواهد ماند. 

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ساکنان شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان خواست برای پایش بهتر و قطع زنجیره انتشار بیماری کرونا اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت کنند. 

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.