به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان پور در شرح جزئیات خبر اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: با احتساب موارد ذکر شده مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان به ۳۹۱ بیمار افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: این موارد جدید به تفکیک در اهواز ۳ نفر، دزفول ۲ نفر و شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شوش، ماهشهر و هندیجان هر کدام یک نفر بوده است.

احسان پور به افزایش جان‌باختگان این بیماری اشاره کرد و گفت: طبق آمار گزارش شده ۵ نفر به جان‌باختگان این بیماری افزوده شد تا به این ترتیب ۵۶ بیمار در استان بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی از روند بهبودی بیماران کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۳۳ بیمار بهبود یافته در استان داریم و ۱۰۲ بیمار هم در سطح استان بستری بوده و تحت درمان هستند.

احسان پور در خصوص نداشتن اطلاعات دقیق درباره کرونا ابراز تأسف کرد و گفت: بسیاری از مبتلایان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی بدون علامت هستند و این امر آنها را به ناقلان خطرناکی تبدیل می‌کند که افراد مسن یا دارای مشکلات قلبی و دیابتی را مبتلا کرده و موجب فوت آنها می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اضافه کرد: در مواردی حضور فرزندان ناقل بدون علامت که از شهرهای قم و مشهد نزد والدین خود آمده و موجب آلوده شدن و آسیب آنها شده‌اند، دیده می‌شود.

وی تأکید کرد: از خانواده‌ها درخواست می‌شود در راستای حفظ سلامت خود و اطرافیان، امسال از دیدوبازدیدهای عید به خصوص با مهمانان و اقوام ساکن این شهرها خودداری کنند.

احسان پور خبر داد: پیش‌بینی می‌شود در صورت رعایت نکردن این مورد مهم، در هفته آتی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بیشتر خواهد شد؛ چرا که پیک آن بسیار بیشتر از پیک قبلی است و تا چندین هزار نفر مبتلا هم خواهد رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: بر همین اساس در هفته سوم فروردین‌ماه در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی و نکات ایمنی با شمار فوتی‌های شدیدی برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز این اطمینان را به هم استانی‌های خود می‌دهد که آمادگی کامل را برای برخورد با هرگونه شرایطی دارد و زیرساخت‌های لازم نیز فراهم است؛ با این وجود از هم استانی‌های ما خواهش می‌شود که موارد مذکور را در راستای حفظ سلامت خود و خانواده خود رعایت کنند و از همه تعارفات مرسوم به شدت اجتناب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.