عبدالرضا احسانی نیا  روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: با همکاری و استقرار نیروهای بهداشت و درمان، سپاه و بسیج، نیروهای انتظامی، پلیس راهور، جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه ها در ورودی های شهرستان، طرح غربالگری افراد با استفاده از دستگاه تب سنج، افراد مشکوک به ویروس کرونا شناسایی می شوند.

وی گفت: برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۲ ایستگاه تب سنج از روزهای گذشته در نزدیکی شهر جنت مکان و روستای دشت بزرگ بخش عقیلی شهرستان گتوند مستقر شدند.

فرماندارشهرستان گتوند ادامه داد: درصورت مشاهده علائم اولیه، افرادمشکوک به مراکز درمانی معرفی و درصورت مثبت بودن آزمایش افراد، فرد بیمار قرنطینه شده و به بیمارستان بزرگ دزفول اعزام می شوند.

احسانی نیا در پایان با اشاره به افزایش نظارت های بهداشتی از روزهای گذشته گتوند در شهرستان گفت: شهروندان توصیه های بهداشتی را رعایت کرده و به جز موارد ضروری در خانه ها بمانند  و اخبار و اطلاعات درست در خصوص ویروس کرونا را از رسانه های معتبر پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۶ بیمار مشکوک به کرونا از مناطق مختلف شهرستان گتوند شناسایی شدند.

نتیجه آزمایش سه بیمار از ۱۶ بیمار مشکوک به ویروس کرونا مثبت اعلام شد که از این افراد ۲ نفر بستری و تحت نظر هستند و یک نفر در بیمارستان بزرگ دزفول فوت کرد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.