رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پنجشنبه شب گفت: از این تعداد مراجعه کننده در حال حاضر ۱۳ بیمار حاد تنفسی نیز بستری هستند.

دکتر حسین فرشیدی اظهارداشت: آمار مثبت مبتلایان به ویروس کرونا در این استان امروزبه ۷۹ نفر رسیده است که ۵۹ مورد با بهبودی وضعیتشان ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در تعداد فوتی ها تغییری حاصل نشده و  تعداد فوتی های استان هرمزگان همچنان ۷ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص متوسط سن مبتلایان و فوت شدگان نیز گفت: متوسط سن فوت شدگان مبتلا به کرونا ۵۹ سال و متوسط سن کرونا مثبت در هرمزگان ۴۸ سال است.

فرشیدی همچنین جوان ترین فرد مبتلا شده به کووید ۱۹ را یک جوان ۱۸ ساله در استان هرمزگان نام برد.

وی در تفکیک تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان ها نیز گفت: در بندرعباس ۴۰ نفر، کیش ۱۳ ، قشم  ۱۲، بندرلنگه و رودان هرکدان سه نفر مبتلا هستند.

این مسوول اضافه کرد: در شهرستان های میناب، پارسیان و بستک هرکدام ۲ نفر، و جاسک و حاجی آباد نیز سه نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

فرشیدی با بیان اینکه دو مورد هرمزگانی در بیمارستان های تهران بستری هستند، بیان داشت: این موضوع هنوز ثابت نشده و هیچ دستاورد علمی در این خصوص به اثبات نرسیده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق آمارها تا روز ۲۲ اسفندماه ، ۷۹ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار هفت نفر فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.