یوسف پریدار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا افزود:نگرانی هایی درخصوص ابتلای کادر درمان و پرستاری مانند کارمندان بانک وجود دارد ولی تاکنون با تدابیر اتخاذ شده موردی از ابتلای کادر پرستاری و درمان دزفول به کرونا مشاهده نشده است و همه با جانفشانی به درمان بیماران می پردازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: در حال حاضر قرنطینه کردن شهرها و ممنوعیت رفت و آمد به داخل و بیرون شهرها ارزش علمی ندارد.

وی افزود: قرنطینه زمانی اجرا می‌شود که بیماری در یک نقطه کشف و در دیگر نقاط مشاهده نشده باشد، در حال حاضر که کل کشور درگیر بیماری کرونا هستند این موضوع راهکار مناسبی نیست.
پریدار بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ نفر در بیمارستان بزرگ دزفول تحت نظر هستند که هنوز تخت‌های بیمارستان کامل اشغال نشده‌اند و این آمار نسبت به سایر شهرها وضعیت پایداری دارد.

گرما جلوی سرایت کرونا از طریق افراد بیمار را نمی‌گیرد
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: سطوح و انتقال از طریق افراد ۲ راه سرایت بیماری کرونا هستند که با گرم شدن هوا راه انتقال از طریق سطوح کاهش می‌یابد ولی راه انتقال از طریق افراد بیمار تغییر نمی‌کند لذا باید با گرم شدن هوا نیز از تجمعات جلوگیری کرد.
وی درخصوص تعطیلی مراکز تجمع نیز گفت: مدارس، دانشگاه‌ها، نمازجمعه‌ها، عزاداری‌ها و عروسی‌ها تعطیل شده‌اند و برگزاری چنین مراسمی خلاف قانون است.
پریدار افزود: تعطیلی برخی محل‌های تجمع مانند نانوایی‌ها و مراکز خرید که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد در حال حاضر نیاز نیست ولی ضوابط کار آنها ابلاغ شده که باید رعایت شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مراکز خرید ملزم به ارائه دستکش پلاستیکی در بدو ورود شهروندان شده‌اند و باید فاصله بین افراد رعایت شود؛ نانوایان نیز ملزم به استفاد از کارت به جای پول نقد شده‌اند و باید ضمن حفظ فاصله از دستکش استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه اتخاذ تصمیمات به وضعیت آمار بیماری در هر منطقه بستگی دارد، گفت: آرایشگاه‌های زنانه دزفول تعطیل شده‌اند و مردم درصورت مشاهده تخلف می‌توانند به سامانه ۱۹۰، فرمانداری و سامانه معاونت بهداشتی گزارش دهند.

بیماران کرونایی هنگام ورود به بیمارستان بزرگ دزفول برخوردی با سایر بیماران ندارند
پریدار درخصوص وضعیت بیمارستان بزرگ دزفول نیز اظهار داشت: بدلیل اینکه بیمارستان‌های کوچک فاقد امکانات لازم هستند از بیمارستان بزرگ برای بستری کردن بیماران استفاده شده ضمن اینکه مسیر ورود بیماران کرونایی از اورژانس تا بخش ایزوله کاملا جدا شده تا با دیگر بیماران در تماس نباشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: احتیاط لازم در بیمارستان بزرگ دزفول رعایت شده که نتایج این تدابیر پایدار بودن آمار افراد مبتلا بوده است.
وی گفت: تریاژ و ارزیابی اولیه بیماران بیرون از بیمارستان بزرگ و در واحدی مخصوص انجام می‌شود و درصورت نیاز بیمار به بستری وارد بیمارستان می‌شود و اقدامات لازم برای بستری شدن انجام خواهد شد.
پریدار افزود: تجهیزات لازم برای کادر درمانی و پرستاری بیمارستان بزرگ دزفول فراهم است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری است که تعدادی از آنها از خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند. 

شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند زیرپوشش دانشگاه عاوم پزشکی دزفول هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.