دکتر صادق جلیلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تخت های بیمارستانی درمراکز بیمارستانی تامین اجتماعی امیرالمومنین(ع) اهواز، شوشتر ، ماهشهر ، آبادان و بهبهان با هدف مشارکت در مهار و کنترل  ویروس کرونا ، با تجهیزات کامل فعال شده‌اند.
وی همچنین از راه اندازی بخش ویژه بیماران حاد تنفسی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز با تجهیزات کامل آزمایشگاهی ، عکس سینه ، سی تی اسکن خبر داد و افزود:همه اقدام‌های پزشکی ، درمانی و پیشگیری از کرونا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز انجام می‌شود.      
جلیلی با اشاره به اینکه در مقابله با این بیماری توجه به ۲ نکته ضروری است افزود: مهم‌ترین و نخستین نکته حفظ آرامش و فراهم کردن شرایطی برای آرامش روانی مردم است چراکه استرس یکی از عوامل پایین آوردن سیستم ایمنی بدن است و دومین نکته مهم توجه به خود مراقبتی و رعایت اصول بهداشتی است که  باید در میان مردم فرهنگ‌سازی و تبلیغ شود.

توزیع ۲۰۰بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای اهواز
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان از توزیع ۲۰۰بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای و محروم اهواز خبر داد.
جلیلی افزود: این بسته‌های بهداشتی از محل هدایای کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان تهیه شده است.

بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان شفای مسجدسلیمان مختص همان منطقه است
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه ۲ بیمارستان میلاد اهواز و شفا در مسجدسلیمان به صورت کامل با ۱۳۰ تخت به عنوان معین بیمارستان‌های دانشگاهی جهت بستری بیماران کرونا ویروس (کووید ۱۹) آماده شده است افزود: بیمارستان شفای مسجدسلیمان برای بستری افراد بومی همان منطقه که به مشکوک به بیماری کرونا هستند اختصاص یافته است.
وی گفت: برخی در فضای مجازی و شایعات مطرح کرده‌اند که بیمارستان شفای تامین اجتماعی مسجد سلیمان برای همه بیماران مشکوک به کرونا در سطح خوزستان اختصاص یافته است که چنین چیزی واقعیت ندارد.
به گزارش ایرنا  تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان ۱۲۷ نفراعلام شده  که از این تعداد ۵۸ نفر بهبود یافته و ۲۷ نفر از آنها فوت کردند.
۸۴ درصد افراد فوتی بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۶ درصد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده  اما سن آنها بالای ۶۰ سال بوده است که در مجموع ۶۴ درصد فوت شدگان کرونا در استان مرد و ۳۶ درصد زن هستند.
ویروس کرونا که رسما کووید - ۱۹ نام دارد نخستین بار در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.این ویروس تاکنون به ۱۲۳کشور سرایت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.