موسی شاعری روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در محل شورای اسلامی شهر اهواز، افزود: همچنان خطر ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد، و یکی از مهم ترین عوامل مهار این ویروس مشارکت شهروندان است.
وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا می کنیم که نکات بهداشتی و توصیه های پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را رعایت کنند؛ خاموشی پارک ها و بوستان ها و تعطیلی مراکز حضور اجتماع مردم با هدف ایجاد حساسیت در مردم برای مقابله با ویروس کرونا است.
شاعری بیان کرد: مدیران مناطق هشتگانه شهرداری و سازمان آتش نشانی هر شب نسبت به گندزدایی و ضدعفونی معابر اقدام می کنند.
وی افزود: سازمان آتش نشانی با تمام ظرفیت محلول های ضدعفونی را در بافت های تجاری و سطح شهر توزیع می کند؛ اولویت ما نیز معابر و مراکز پرتردد شهر است.
شهردار اهواز بیان کرد: بنابر درخواست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ۲۰ نقطه برای عرضه محصولات شب عید در اهواز مشخص شده است، و چند بازارچه نیز در نقاط مختلف اهواز احداث خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: برگزاری کلاس آموزشی برای کارگران رفت و روب و جمع آوری پسماند، جمع آوری مستمر زباله های عفونی بیمارستان ها و مراکز درمانی با تجهیزات حفاظت فنی، آموزش ویژه آتش نشانان، ضدعفونی مستمر معابر به صورت شبانه به ویژه در سکونتگاههای غیررسمی و کمتر برخوردار بخشی از اقدامات انجام شده است.
علیرضا عالیپور افزود: در این مدت میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز نیز به صورت مستمر ضدعفونی شده است. ضدعفونی سالن های غسالخانه پس از هربار غسل میت، رعایت دستورالعمل دفن اموات مبتلا به ویروس کرونا از دیگر اقدامات است.


نگرانی از کمبود تجهیزات بهداشتی

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: برخی دشمنان به دنبال القای این مساله هستند که ویروس کرونا از کشور ایران درحال سرایت به کشورهای دیگر است.
حسین حیدری افزود: کمبود تجهیزات پزشکی یکی از مهمترین مشکلات مردم است؛ در چند روز گذشته وضعیت توزیع الکل بهتر شده اما همچنان در تهیه ماسک و دستکش مشکلاتی هست که باید رفع شود.
وی بیان کرد: کارگران شهرداری در معرض مستقیم خطر هستند و باید به تجهیزات بهداشتی دسترسی داشته باشند.
حیدری گفت: شهرداری در مقطع مقابله و پیشگیری این ویروس نقش مهمی دارد و کمبود تجهیزات پزشکی نگران کننده است.

لزوم همکاری شهروندان در کنترل ویروس کرونا

رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز بیان کرد: یکی از ارکان موفقیت برای شکست ویروس کرونا آموزش به مردم و همراه کردن آنها در این مسیر است.
عبدالزهرا سنواتی افزود: ملت ایران پیش از این بحران های بسیاری را پشت سر گذاشته و به طور قطع این بحران نیز حل خواهد شد.
به گفته دکتر احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا ظهر روز جمعه ۵۷ نفر مبتلا در خوزستان به ثبت رسید که از این تعداد ۲۸ نفر بهبود یافته و ۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد ولی مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان گزارش نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.