به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در نشست خبری با محوریت ویروس کرونا با بیان اینکه اولویت تامین اقلام بهداشتی برای بیمارستان ها است افزود: به طور مشخص در این استان به الکل و ماسک نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در استان کرمان روزانه به ۶ هزار لیتر الکل نیاز داریم اظهار داشت: از این مقدار سه هزار لیتر در کرمان تولید و سه هزار لیتر از خارج از استان وارد می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه روزانه در سطح این استان به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار ماسک نیاز داریم تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قول داده تا پایان این هفته تولید ماسک در استان  را ۲۰ هزار عدد در روز برساند و همچنین قرار شده در کارگاه های بسیج کرمان روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید شود.

فدائی با اشاره به بحث قرنطینه استان کرمان اظهار داشت: به دنبال حفظ وضعیت موجود این استان در رابطه با پیشگیری از انتشار ویروس کرونا هستیم ضمن اینکه هشت ورودی کرمان با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر و دانشگاه در حال کنترل است و از آنها در این راستا قدردانی می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از برگزاری این نشست خبری، همایش ویدئویی استانداران با وزیرکشور برگزار شد افزود: در این ویدئو با توجه به آمار و ارقام تعدادی از استان ها نسبت به کرمان وضعیت نگران کننده ای داشتند و وضعیت کرمان نسبت به سایر استان ها مطلوب تر است.

استاندار کرمان با اشاره به تعطیلی بازار تصریح کرد: دلیل اینکه برخی بازاریان کرمان امروز مغازه‌های خود را تعطیل نکرده بودند این بود که در ستاد استانی تصمیم جامعی در این باره صورت نگرفته بود و قرار شد روش اجرایی جامعی از سوی سازمان صمت و اصناف برای روز دوشنبه  ترسیم شود تا  تراکم و تعدد اصناف به حداقل ممکن برسد.


فدائی اشاره به اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه تست کرونا در استان کرمان بسیار قابل تقدیر است و از دست‌اندرکاران این کار به‌ویژه علوم پزشکی کرمان تقدیر می‌کنم گفت: هیچ فوتی تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا در کرمان نداشتیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.