معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان روز شنبه در حاشیه راه‌اندازی خط تولید محلول ضدعفونی دست اظهارداشت: کمیته فنی و تخصصی تایید صلاحیت پروانه‌های بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان برای راه‌اندازی خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست در ۲ کارخانه تولید مواد شوینده، مجوز صادر کرده است.

هدا مجیری افزود: نخستین  خط تولید روزانه هفت هزار و ۵۰۰ بسته ۵۰۰ سی سی محلول ضد عفونی‌کننده دست تولید و ‌در اختیار مردم قرار می‌دهد و در خط دوم نیز علاوه با بسته های ۵۰۰ سی‌سی برای مصارف مردمی در گالن‌های ۱۰ و ۲۰ لیتری نیز به منظور استفاده ادارات، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواد ضد عفونی تولید می‌شود.

مجیری گفت:محلول تولیدشده در این ۲ کارخانه بر پایه الکل اتیلیک ،گلیسیرین و افزودنی‌های مجاز آرایشی و بهداشتی است و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت:الکل مورد نیاز این ۲ خط تولیدی با هماهنگی‌ صورت گرفته از کارخانه های الکل‌سازی خرمشهر تامین می‌شود.

شیوع ویروس کرونا موجب افزایش مصرف مواد ضد عفونی کننده در کشور و کمبود و گرانفروشی این مواد شده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.

این ویروس که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

 ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.