به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حیدری عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اصول و روش‌های تنظیم‌کننده احسان و خیریه توسعه مراکز نیکوکاری است.

وی افزود: برای صدور مجوز این مراکز تا دو ماه قبل مجبور بودیم هفته‌های متمادی در صف انتظار تهران بمانیم ولی اختیار صدور مجوز به استان‌ها تفویض شده است و طی ۱۰ روز مجوز را صادر می‌کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: صدور مجوز تنها برای افرادی انجام می‌شود که مدارک و صلاحیت لازم را داشته باشند و بعد از دریافت مجوز نیز باید با انجام فعالیت‌های غیرانتفاعی و غیرسیاسی به مردم خدمت‌رسانی کنند.

حیدری خبر داد: در حال حاضر بالغ‌بر ۱۴۰ مرکز نیکوکاری در سرتاسر استان فعالیت دارند و در هدف‌گذاری‌های انجام شده برای استان خوزستان با تبعیت از استاندارد ملی که باید به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک مرکز داشته باشیم، راه اندازی ۵۰۰ مرکز نیکوکاری پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: تمامی مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مؤسسه‌های آموزشی می‌توانند در فعال شدن مراکز نیکوکاری همکاری لازم را داشته باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه به طور معمول این مراکز در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی، پرداخت کمک معیشت، کمک هزینه درمان و خرید جهیزیه فعالیت دارند، بیان کرد: تخصصی شدن فعالیت‌های مراکز نیکوکاری و رفع نیازهای روز جامعه از جمله درخواست‌های کمیته امداد برای فعالیت مراکز نیکوکاری است.

حیدری یادآور شد: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان جمع کمک‌های دریافتی حوزه مشارکت‌ها در کمیته امداد استان خوزستان بود که این رقم در سال جاری به ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری مبلغ صدقات جمع آوری شده ۱۶ میلیارد تومان، کمک‌های جمع‌آوری شده در زمینه اکرام ۳۶ میلیارد تومان، کمک‌های اعطایی در زمینه زکات ۲۹ میلیارد و همچنین کمک‌های جمع‌آوری شده در دیگر بخش‌های خیریه و سیل ۸۹ میلیارد تومان بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: صدقات جمع آوری شده در هر شهر برای همان شهر هزینه می‌شود و کمک‌های دریافتی در طرح «اکرام» نیز مستقیم از سوی حامیان به حساب ایتام واریز می‌شود؛ همچنین زکات‌های پرداختی در شوراهای روستاها جمع آوری و صرف امور عام‌المنفعه برای همان روستاها می‌شود.

حیدری در پایان خبر داد: از حدود سه ماه قبل اجرای طرح و پویش ملی جذب یک میلیون حامی از سوی کمیته امداد آغاز به کار کرد که استان خوزستان نیز طی این مدت ۱۲ هزار حامی جدید را جذب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.