هومن کلانتری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کمبود فضا و همجواری این ساختمان با بیمارستان کارون شهرستان گتوند را علت تجهیز آن عنوان کرد و افزود: کلینیک تخصصی شامل اتاق پزشکان، تخت‌های معاینه، اتاق انتظار، دستگاه کرایوتراپی(فریز کردن زخم) و دیگر تجهیزات پزشکی برای پیشگیری از ویروس کرونا در این ساختمان جانمایی شد.

وی با قدردانی از همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند، گفت: درخواست واگذاری موقت ساختمان از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند بود که اداره تبلیغات اسلامی با آن موافقت کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و خودداری از تردد غیرضروری و تجمع در اماکن و مجالس عمومی تا کنترل کامل این ویروس افزود: شهروندان به شایعات توجه نکنند و اخبار و اطلاعات درخصوص ویروس کرونا را از خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا روز گذشته به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به منظور حفظ سلامتی بیماران، کارکنان شاغل در بیمارستان شهرستان، تمامی فضاهای بیمارستانی، بازارچه شهرداری گتوند و خیابان استقلال از نقاط پرتردد با مواد تایید شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضدعفونی شدند.

پنجشنبه هفته گذشته نتیجه آزمایش یک بیمار از شهرستان گتوند به ویروس کرونا مثبت و قطعی شد.

مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی سراسر خوزستان به منظور حفظ نکات ایمنی و بهداشتی و به درخواست مردم و رفع نگرانی بهداشتی آنها، تا پایان هفته آینده تعطیل شدند.

ساعت آغاز فعالیت ادارات، سازمانها و بانکها در خوزستان از امروز به مدت یک هفته با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از ۱۰ صبح اعلام شد.

شماره تماس ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات شهروندان در ارتباط با ویروس کرونا راه اندازی شده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش نشده است.

این ویروس که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حضور نیافتن در اجتماعات و محافل عمومی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.