به گزارش ایرنا، علی اصغر فرشاد روز یکشنبه در همایش دومین مجمع سلامت شهرستان ری در فرهنگسرای ولاء شهرری اظهار داشت: چهار بیماری قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های ریوی روانی عمده ترین علل مرگ و میر بیماری های غیرواگیر است.
وی تصریح کرد: در گذشته بیمارهایی مانند وبا در جامعه شیوع داشت، ولی امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت های علمی اینگونه بیماری ها در جامعه کاهش یافته و رویه به سمت بیماری های غیرواگیر رفته است.
فرشاد گفت: جامعه ای سالم است که افراد آن از موقعیت های زیستی خود مطلع باشند و در راستای حفظ آن مطالبه گری کنند.
وی اظهار داشت: حضور و مشارکت مردم و از طرفی همکاری دستگاه های بین بخشی اهمیت زیادی دارد و باعث کاهش نابرابری سلامت شده و از طرفی سواد عمومی مردم نیز باید افزایش یابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: ایران به عنوان پرچمدار اجتماعی شدن سلامت در جهان محسوب می شود و برهمین اساس ابزاری را برای حضور فعالانه و مشارکت بیشتر مردم با عنوان کانون سلامت محله در کشور تعریف کرده است.
وی ادامه داد: انتظار از مجمع سلامت شهرستان این است که زمینه انتقال مسئولیت های قابل واگذاری با کانون های محلات را فراهم کند، تقویت همکاری ها و تعامل بین بخشی در سطوح مختلف از سطح محله تا استان را نیز شامل می شود.
دومین مجمع سلامت شهرستان ری روز یکشنبه با حضور علی اصغر فرشاد قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرماندار ویژه شهرستان ری و فاطمه تاجیک رئیس شبکه بهداشت و درمان ری در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.