به گزارش ایرنا، سید محمد پورهاشمی امروز یکشنبه 25 شهریور مراسمی که به مناسبت روز بهورز ( 12 شهریور) برگزار شد، افزود: اصلاح و ارتقا سبک زندگی از مهمترین متغیرهایی است که باید در این ارتباط مدنظر باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به قابلیت هایی که در جامعه وجود دارد با آموزش و مهارت آموزی این امر محقق خواهد شد.
این مسئول اظهار داشت: سال 1363 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف کمک رسانی هرچه بیشتر به بیماران در مناطق روستایی برای تحقق یکی از اهداف نظام مبنی بر فقر زدایی از روستاها خانه های بهداشت را تاسیس کرد.
به گفته پور هاشمی افزایش شاخص امید به زندگی، جلوگیری از عوارض حاملگی های متعدد و مرگ مادر و نوزاد و ... از جمله مهمترین فعالیت هایی است که مسئولیت آن بر دوش نیروهای بهداشتی و بهورزان است.
هم اکنون 20 بهورز با شبکه بهداشت و درمان اردکان همکاری دارند.
همچنین معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان که در این مراسم از بهورزان نمونه تجلیل شد، گفت: ارتقا شاخص های بهداشتی نشان دهنده تلاش بی وقفه بهورزان در محیط روستاست .
رقیه کرمانیان با اشاره به اینکه بهورزان در روستاها امین مردم هستند ، افزود: سختی کار در خانه های بهداشت قابل مقایسه با کار در واحدهای شهری نیست .
وی اضافه کرد: ارتقای شاخص های بهداشتی نشان دهنده تلاش بی وقفه بهورزان در محیط روستاهاست.
معاون فرمانداری اردکان تصریح کرد: بیشتر هزینه هایی که وزارت بهداشت متحمل می شود، مربوط به درمان است و موضوع موید این نکته است که در پیشبرد اهداف بهداشتی راه زیادی را در پیش رو داریم.
کرمانیان زحمات و خدمات بهورزان را عشق خدمت به هم نوع دانست .
بیماری های غیر واگیر را به انواع مختلف تعریف کرده اند، بر پایه تعریف سازمان بهداشت جهانی در سال 1957 ، بیماری غیر واگیر عبارت از کاهش در ساختار یا اعمال بدن که ضرورتا سبب تغییر در زندگی عادی بیمار شود و در یک دوره زمانی طولانی ادامه یافته و پایدار باشد .
بیماری های غیر واگیر شامل قلبی عروقی ، کلیوی ، عصبی و روانی ، گواتر ، تالاسمی ، فشار خون بالا ، بیمارییهای مزمن و غیر اختصاصی تنفسی ( مانند آسم ) ، پی آمدهای دائمی سوانح ، پیری ، کوری ، سرطان ، دیابت و انواع بیماری های متابولیک ، بیماری های استحاله ای و پی آمدها مزمن بیماری های واگیردار است.
بیشتر بیماری های با علت ناشناخته و پیشرونده را بیماری استحاله ای Degenerative نامند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.