غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کاهش ساعت فعلا برای هفته آینده اعمال می شود و اگر نیاز به اصلاح داشت بعد از بررسی های علمی با اساتید دانشگاه تصمیم بعدی اعلام می شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا سرمادوست است و در سرما فعالیت بیشتری دارد و در دمای بالا فعالیتش به میزان قابل توجهی کم می شود تصمیم بر این شد که  ساعت کاری ادارات در صبح دو ساعت کاهش یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت پیشتر امروز اعلام کرده بود: ساعات کاری ادارات با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و استانداران، دو ساعت کاهش پیدا می‌کند.

تاکنون ۱۱ نفر در استان خوزستان به کرونا ویروس کووید مبتلا شده اند که  ۲ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

هشت نفر از این افراد هم اکنون در بیمارستان های سطح استان تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و یک نفر از آن ها نیز ترخیص شده اما در منزل تحت مراقبت قرار گرفته است.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.