شکرالله حمادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دو زائر خوزستانی به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده اند که رایزنی ها با مقامات عراقی برای انتقال اجساد به کشور از طریق پایانه مرزی چذابه در حال انجام است.

وی افزود: کارهای اداری انتقال اجساد به کشور به صورت معمول حدود سه روز زمان می‌برد که در این زمینه هماهنگی های لازم با هلال احمر استان انجام شده است.

وی گفت: بیش از سه میلیون زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که همچنان این سامانه‌ برای ثبت نام زائران اربعین باز بوده و آن ها می‌توانند تا پایان ماه صفر برای ثبت نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تمامی زائرانی که در کشور عراق دچار حادثه می‌شوند توسط اورژانس عراق به مرز چذابه منتقل می‌شوند و ما نیز برای انتقال اجساد و یا مصدومان به بیمارستان شرایط را مهیا می‌کنیم.

حمادی ادامه داد: روز پنجشنبه نیز جسد یکی دیگر از زائران خوزستانی از شهرستان دزفول به چذابه منتقل شد که با خودروی حمل جسد فرد فوت شده را به این شهرستان انتقال دادیم.

وی اظهار کرد: تمامی هزینه های انتقال و جابجایی افراد حادثه دیده و فوت شده با سازمان حج و زیارت است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

 حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ، ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.