این عناوین گزیده ای از اخبار، مصاحبه ها و گزارش های ایرنای گیلان در موضوع و مباحث مرتبط با ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان است که در قالب این بسته جمع بندی و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

اعلام رسمی سه فوتی در اثر کرونا در گیلان  

نخستین خبر را با آمار اعلامی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان آغاز می کنیم که امروز گفت : آمار فوتی های ناشی از ویروس کرونا در گیلان سه نفر اعلام شده است و تاکنون ۱۷ مورد ابتلا به این ویروس در گیلان مثبت اعلام شده که از این تعداد ۱۲ نفر بهبود یافته و دو نفر در بیمارستان بستری هستند.

تایید مرگ سه نفر بر اثر ابتلا به کرونا در لاهیجان 

این در حالی است که فرماندار شهرستان لاهیجان هم دیشب اعلام کرد :از هفت مورد فوتی مشکوک به کرونا در لاهیجان تست سه نفر تایید شده است و از بقیه فوتی ها اطلاعی نداریم واگر به نتیجه رسید، فوری اطلاع رسانی می شود.

سیداسماعیل میرغضنفری همچنین گفته است : دغدغه و نگرانی از انتشار ویروس کرونا وجود دارد و مردم خواهان دریافت اطلاعات صحیح و کامل از وضعیت و شرایط انتشار و ابتلا و درمان این ویروس هستند و ما موظفیم صادقانه موارد مبتلا و درمان را با مردم در میان بگذاریم.

پیام تسلیت استاندار گیلان درپی درگذشت پرستار و پزشک گیلانی

در میان این اخبار استاندار گیلان هم با صدور پیامی، درگذشت نرجس خانعلی زاده، پرستار لاهیجانی و  دکتر رضا کوچکی نیا پزشک آستانه ای را تسلیت گفت و از زحمات و تلاش های کادر بهداشتی و درمانی که در مقابله با کرونا حضور همه جانبه دارند قدردانی کرد.

استقرار تیم های غربالگری کرونا در ورودی های گیلان از امروز

اما در میان این اخبار آنهم مهم و جالب توجه بود آنکه در راستای اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به ورود مسافران به گیلان، بر اساس اعلام استاندار در نشست مقابله با ویروس کرونا تصمیم برآن شده تا تیم های غربالگری از اواخر ساعات امروز (پنجشنبه) در مبادی ورودی استان مستقر شده و آزمایشات لازم را از مسافران انجام داده و هموطنانی که در سفر به گیلان علائمی شبیه ویروس کرونا در آنان مشاهده شود، به مدت دو هفته قرنطینه شوند.

اختصاص اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی 

اما استاندار گیلان در خبری دیگر در جریان بازدید از انبار محموله بهداشتی ارسال شده از سوی وزارت بهداشت به گیلان به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا از اختصاص ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به منظور صیانت از سلامت مردم به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

ممنوعیت توزیع غذای نذری در امامزادگان گیلان 

پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و مسابقات ورزشی و برنامه های فرهنگی و غیره، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز امروز اعلام کرد : در اجرای برنامه ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، توزیع غذا و مواد خوراکی در بقاع و اماکن متبرکه استان تا اعلام رفع خطر آلودگی عمومی کرونا ممنوع است.

ضمن آنکه به گفته وی، ضدعفونی و استریل کردن درهای ورودی و خروجی بقاع متبرکه، ضریح مطهر، جامهری، سرویس بهداشتی، زائرسرا و غیره به‌ طور دائم در بازه‌ زمانی مناسب انجام می‌شود.

تامین مواد ضدعفونی و بهداشتی موردنیاز مردم رشت توسط سپاه قدس گیلان

در خبری دیگر در رابطه با کرونا، فرمانده یگان امنیتی امام علی(ع) سپاه قدس گیلان اعلام کرد : همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان و لزوم مقابله با این ویروس، سپاه قدس گیلان با همکاری بسیج کارگری و یگان امنیتی امام علی(ع) این استان اقدام به تامین مواد ضدعفونی و بهداشتی مورد نیاز مردم شهر رشت کرده است.

ارائه آموزش های مقابله با ویروس کرونا با شماره گیری ۱۱۲ امکان پذیر شد

اگر چه با شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان انجام می شود اما جمعیت هلال احمر گیلان با شماره ۱۱۲ برای ارایه آموزش آشنایی مردم با ویروس کرونا و چگونگی مقابله با آن پای کار آمده است و فایل آموزش صوتی آشنایی با ویروس کرونا بر روی خط ۱۱۲ با شماره گیری عدد ۳ در استان های قم، گیلان و تهران فعال شده است.

بازار هفتگی صومعه سرا تعطیل شد

اما تعطیلی بازار هفتگی صومعه سرا هم خبری است که از فرماندار این شهرستان منتشر شده و طی آن گفته است : با توجه به امکان شیوع ویروس کرونا در محل تجمعات عمومی بویژه بازارهای محلی، بطور موقت این هفته بازار هفتگی تولمشهر با عنوان جمعه بازار تعطیل شد.

شهردار لاهیجان ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر لاهیجان ادامه دارد

خبری دیگر از حوزه شهرستان اینکه شهردار لاهیجان گفته مدیریت شهری لاهیجان همزمان با اعلام مراجع ذیصلاح مبنی بر انتشار ویروس کرونا با تمام امکانات خود به منظور پیشگیری از انتشار این ویروس با اولویت اماکن و فضاهای عمومی به میدان آمد و ضدعفونی کردن شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

مطب هایی که بستند و داروخانه هایی که بدون امکانات ماندند

 گزارشی هم امروز با عنوان «مطب هایی که بستند و داروخانه هایی که بدون امکانات ماندند" که به  موضوع کمبود امکانات و عدم خدمات رسانی بخش های خدماتی مورد نیاز مردم و اقدامات دستگاه های اجرایی و نظارتی پرداخته است.

کرونا در گیلان و انتقادها و اعتراض ها به برگزاری مسابقات فوتبال

این هم تیتر گزارشی است که به وضعیت برگزاری مسابقات فوتبال و وضعیت تیم های گیلانی حاضر در لیگ و ضرورت متوقف شدن این مسابقات در شرایط شیوع بیماری کرونا اختصاص دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.