امین کاویانی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رقابت تنگاتنگی با حریفان خود داشتم اما به لطف خدا توانستم دستورات کادر فنی تیم را به خوبی بر روی تشک اجرا کنم و نشان طلا را برای تیم کسب کنم.

وی بیان کرد: در مرحله نیمه نهایی به مصاف کشتی گیری از قرقیزستان رفتم که رقابت بسیار سختی داشتم و فکر کنم سخت ترین کشتی من بود اما به لطف خدا با نتیجه سه بر صفر پیروز میدان شدم. 

دارنده نشان طلای وزن ۷۲ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۰  با اشاره به اینکه امروز کشتی فرنگی خوزستان حرف اول را در کشور می زند افزود:حفظ عنوان قهرمانی سخت تر از کسب نشان طلا است. از دهم اسفند مجدد تمریناتم را زیر نظر کادر فنی تیم ملی در تهران آغاز خواهم کرد و امیدوارم در مسابقات آینده بتوانم باز هم برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

وی سطح فنی این دوره از رقابت ها را بسیار بالا بیان کرد و گفت: همه کشورها با ترکیب اصلی آمده بودند و هیچ کشتی گیری برای باخت روی تشک نیامده بود که این موضوع کار ما را بسیار سخت تر کرده بود چرا که می خواستیم با دست پر به ایران برگردیم.

کاویانی نژاد، به عملکرد درخشان تمام کشتی گیران کشور به ویژه ورزشکاران خوزستان در این رقابت ها اشاره کرد و ادامه داد:کشتی گیران خوزستان در این مسابقات خوش درخشیدند و نشان دادند که کشتی فرنگی ایران در آینده پشتوانه خوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خوزستان توان بالایی در کشتی فرنگی کشور دارد گفت: این موضوع انگیزه ای می شود تا کشتی گیران خوزستان بیشتر تلاش کرده و به تورنمنت های بین المللی اعزام شوند.

به گزارش ایرنا در این رقابت ها امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر یان چن از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان را با نتیجه سه بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی با نتیجه هشت بر صفر ابراگیم ماگمدوف از قزاقستان را شکست داد و به نشان طلا دست یافت.

تیم ایران در نهایت با کسب پنج نشان طلا، یک نقره و سه برنز به مقام قهرمانی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ در هند دست یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.