به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خوزستان،  حجت الاسلام سعید سعدی از نامزدها و مردم خواست که با توجه به پایان زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات، از هرگونه تبلیغ خودداری کنند و روز جمعه دوم اسفندماه با پایبندی به قوانین و حفظ رعایت حقوق سایر نامزدها به پای صندوق‌های رای بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی، اظهار کرد: بیشترین تخلفات دیده شده در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات پیش از موعد نامزدها، اخلال در نظم عمومی و تبلیغات غیرقانونی بوده است که امیدواریم با ترویج آموزش قوانین در جامعه و رعایت قانون از سوی شهروندان، در دوره های بعد شاهد این تخلفات و جرائم نباشیم.

برخورد با برهم زنندگان امنیت انتخابات در استان

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان خوزستان گفت: با برهم زنندگان امنیت انتخابات در استان برخورد شده و فردا جمعه دوم اسفندماه شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در خوزستان خواهیم بود.  
وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات مجلس، ۸۹۲ نفر داوطلب ثبت نام کردند که صلاحیت ۳۹۲ نفر آنان تایید و ۴۴۳ نفر رد صلاحیت شدند که از تعداد کل رد صلاحیت شده‌ها، ۱۵۳ نفر عدم احراز صلاحیت شده بودند و همچنین ۵۷ نفر در مراحل مختلف انصراف خود را به ستاد اعلام کردند.

سعدی بیان داشت: برگزاری سه جلسه ستاد در مرکز استان با تصویب ۲۰ مصوبه و برگزاری ۴۳ جلسه در شهرستان در این راستا، برگزاری ۱۵ جلسه شورای امنیت انتخابات در استان، برگزاری سه جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، نشست با نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برگزاری جلسه کمیته رسانه با حضور نمایندگان دستگاه های ذی‌ربط، تعیین ۷۴ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه دادستان‌ها و قضات شعب تعیین شده و برگزاری جلسه توجیهی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و ارائه قوانین انتخابات ویژه مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، از اقداماتی است که توسط این ستاد صورت گرفته است.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح فردا جمعه دوم اسفند در سراسر کشور آغاز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.