به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از اداره کل استاندارد خوزستان مرضیه دهدشتی زاده بیان کرد: این تولید کننده و توزیع کننده روغن موتور غیر استاندارد در خوزستان از نشان جعلی استاندارد نیز استفاده کرده است.

وی گفت: به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران تمام تولید کنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.

 دهدشتی زاده ادامه داد: تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و همچنین بکار بردن این نشان که علامتی دولتی است بر روی کالا بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد جرم بوده و مجازات قانونی دارد.

افزود: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از مراکز تعویض روغنی‌های شهرستان دزفول و اندیمشک، روغن موتور فاقد کیفیت و با جعل نشان استاندارد بر روی آنها مشاهده و توقیف شدند، که پس از پیگیری بازرسان و دایره حقوقی این اداره کل محل تولید و توزیع آنها و مقادیر زیادی روغن موتور و قوطی خالی روغن موتور کشف و توقیف شد.

وی افزود: پس از سیر مراحل قانونی در مراجع قضایی، مسوول واحد به اتهام جعل این نشان دولتی به ۱۰ سال حبس تعزیری و به علت نداشتن پروانه استاندارد و تولید و توزیع روغن های غیراستاندارد به پرداخت مبلغ ۵۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

دهدشتی زاده ادامه داد: از شهروندان می خواهیم درصورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.