به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری شامگاه پنجشنبه در آیین چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش در مصلای مهدیه اهواز اظهار داشت: شهادت شخصیت‌های اسلامی و معاصر از قبیل آیت الله سید محمدباقر صدر ، آیت الله مطهری و دکتر بهشتی باعث استمرار نظام مقدس اسلامی و تضمین کننده خط امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از این نوع شهادت ها بود که برکات ارزنده ای را برای این نظام اسلامی به همراه داشت ؛ این شهید والامقام در طول ۴۱ سال جهاد از اول انقلاب تا شهادت یک سره در خدمت اسلام، انقلاب و جبهه مقاومت اسلامی بود و کارآمدی، آثار و برکات ایشان در طول این سال ها قابل توصیف نیست .

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بی‌شک خون پاک این شهید والامقام آثار و برکت های زیادی برای استمرار جبهه مقاومت اسلامی در پی داشته و خواهد داشت.

وی بیان کرد : در آیین تشییع پیکر پاک سپهبد شهید قاسم سلیمانی مردم ایران به پا خواستند و در خوزستان نیز سیل خروشان مردم حماسه بزرگی آفرید؛ این مراسم با شکوه فراوان با استقبال از پیکر شهید ابومهدی المهندس برگزار شد.

آیت الله حیدری تصریح کرد : کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب در تکریم شخصیت حاج قاسم سلیمانی این بود که حاج قاسم یک مکتب است و باید به عنوان یک مکتب به او نگاه کنیم و بی شک مقصود رهبر معظم انقلاب این بود که سردار رشید اسلام نمونه برجسته تربیت شده اسلام ناب محمدی(ص) و نمونه بارز تربیت شدگان مکتب امام خمینی(ره) بود.

وی اظهار داشت : ایشان با اخلاص، بصیرت ، رشادت، تدبیر، عقلانیت و تلاش شبانه‌روزی، یک نمونه واقعی و عملی برای اسلام انقلابی و ولایی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان منطقه و بخصوص سوریه، یمن، عراق و جبهه مقاومت اسلامی این سردار رشید اسلام را الگو قرار داده اند.

وی افزود: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی یک اسوه تاریخی بود و پیوند قلبی و معنوی با استان خوزستان داشت؛ وی در میدان دفاع مقدس ظهور و بروز پیدا کرد و در طول این دوران فرمانده دسته، گروهان ،گردان ، تیپ و لشکر ثارالله کرمان بود .

آیت الله حیدری گفت: شهید سلیمانی در سیل اخیر خوزستان نیز حضوری فعال در منطقه داشت و این حضور بسیار معنادار بود؛ نیروهای حشد الشعبی نیز در کنار سردار سلیمانی در شادگان خدمات ارزنده ای را به مردم سیل زده ارائه دادند و ایثارگری‌های آن ها هیچگاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

وی تصریح کرد : این شهید والامقام در بخشی از سخنان خود فرموده بودند که خوزستان فرزندان رشیدی را برای دفاع از اسلام نثار کرده و خدمت به مردم این استان از ضرورت ها است.

عضو خبرگان رهبری گفت: سپهبد شهید سلیمانی خوزستان را مساله اول کشور می دانست و امید است که مسئولان کشور نیز این پیام را دریافت کنند.

وی همچنین به فرا رسیدن یازدهمین دوره انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت : دوم اسفندماه در آستانه حماسه دیگری قرار داریم؛ اصل حضور واجب دینی و شرعی است اما در کنار آن در انتخاب اصلح نیز باید دقت لازم را داشته باشیم.

 آیت الله حیدری اظهار داشت : نماینده اصلح کسی است که از نظر تدین، تخصص و انقلابی بودن هم ردیف حاج قاسم سلیمانی باشد ؛تشکیل مجلس انقلابی می تواند یک دولت جوان و انقلابی را شکل دهد.

آیین چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان پنجشنبه شب با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان ، زعیم حوزه های علمیه خوزستان ، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح، سردار سیاهپوش مسئول نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بصره ، مسوولان نمایندگی جمهوری عراق در اهواز ، علمای اهل سنت بصره و جمعی از عشایر شیعه و سنی بصره همچنین جمعی از مردم ولایتمدار خوزستان در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.