به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک یزد، ذبیح الله خدائیان که به عنوان نماینده رییس قوه قضاییه به خاتم سفر کرد در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: اشاره به این موضوع که شهادت حاج قاسم برای نظام ایران از بعدی سنگین و ناراحت کننده بود و از بعدی دیگر نعمت محسوب می شد.

وی حضور ده ها میلیون نفر مردم در مراسم تشییع  پیکر مطهر این شهید و همرزمانش  را  برهم زننده معادلات منطقه برشمرد و افزود: دشمن با نگاه سطحی خود تصور می کرد باگرفتن سردار سلیمانی از نظام ایران،  قدرت بازدارندگی نظام و قدرت مقاومت کم می شود و شهادت این سردار رشید اسلام نشان دهنده عمق راهبرد نظام را به اثبات رساند.

مراسم تشییع  پیکر سردار سلیمانی  اقتدار نظام را دو چندان کرد 

وی گفت : حضور شهروندان و سیل عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی  نشان داد که تعداد اندکی که فریب خورده بودند و شعارهای ساختارشکنانه سر

می دادند و خود را نماینده مردم می دانستند ، نماینده مردم نیستند بلکه مردم همچنان پشتیبان نظام هستند.

خدائیان افزود : حضور پر شور مردم در نماز جمعه هفته گذشته و تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی را نشان دهنده پشتیبانی مردم از نظامدانست که این جزء به لطف خداوند اتفاق نمی افتد و این حضورهای پرشور ، اقتدار نظام اسلامی ایران را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که مردم همچنان در صحنه هستند و گوش به فرمان رهبرشان و از عمق وجود ، نظام را قبول و دوست دارند افزود: استکبار شاهد عمق راهبرد جمهوری اسلامی و محور مقاومت در جهان با حضور میلیونی مردم در عراق و دیگر کشورهای جهان بود که در کشور های مختلف علیه آمریکا انجام شد ؛ حتی در خود آمریکا و کشورهای اروپایی که نشان دهنده آن است که مقاومت زنده است و در حال رشد و چطور می شد این نهضت را ایجاد کرد جز با خون شهید سلیمانی.

حمله موشکی سپاه همینه آمریکا را فرو ریخت

خدائیان بیان داشت: شاید در ۷۰ سال گذشته ، جهان شاهد حمله به پایگاه نظامی آمریکا نبوده است و حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یکی از مهم ترین و مجهز ترین پایگاه های آمریکا و به ساماه های سخت افزاری و نرم افزاری در منطقه ، هیمنه آمریکا را فرو ریخت و مکر دشمنان را به خودشان برگرداند .

وی گفت: نظام ایران بر حق است و در مسیر صلح حرکت می کند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر زمانی که دشمن خواسته بود لطمه ای به آن وارد کند اقتدار نظام نه تنها از آن جلوگیری کرده بلکه این اقتدار بیشتر هم شده است.

سردار سلیمانی ها از دل انقلاب و جنگ بیرون آمدند

معاون رییس قوه قضاییه اظهارداشت: دشمنان اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام به کار بردند که نمونه های آن از ترور شخصیت های تاثیرگذار در ابتدای انقلاب ، جنگ تحمیلی، تحریم علیه مردم و نظام تا تحریم اقتصادی و شهادت سردار سلیمانی دیده می شود ولی به لطف خداوند و حضور همیشه در صحنه مردم انقلابی و پشتیبان ولایت فقیه ، تمام نقشه های آنها با شکست روبرو شد و این کارها انقلاب را بیمه کرد و سردار سیلمانی ها از دل انقلاب و جنگ بیرون آمدند.

وی با بیان این موضوع که آنها می خواستند انقلاب را تضعیف کنند اما نظام مقتدرتر شد و اعتماد به نفس افزایش یافت،  افزود: دیدند نمی توانند با انقلابمقابله کنند ، تصمیم گرفتند محاصره کنند به همین دلیل به عراق و افغانستان آمدند و داعش و طالبان را ایجاد کردند تا از طریق مسلمانان کشور ما را تضعیف کنند و اما برنده این میدان ایران شد و عمق راهبردی کشور ما گسترش پیدا کرد و امروز شاهد حضور مقاومت از شرق و غرب در عراق، سوریه ،لبنان ،افغانستان، یمن و در دیگر کشورهای منطقه هستیم.

اگر کسی بتواند همچون سلیمانی به مردم خدمت کند مردم قدر او را می دانند 

رییس ساازمان ثبت اسناد واملاک  با اشاره به اینکه اگر داعش ایجاد نمی شد شاید اینقدر سردار سلیمانی در دل مردم جهان جا پیدا نمی کرد که او را تنها فرمانده مبارزه با داعش و تروریسم بنامند ، افزود: آمریکا بدترین دشمن ایران و اسلام است که سردار سلیمانی را از ترس، از راه دور با موشک شهید کرد و حق او نیز همین بود که اینطور شهید شود و همچنان راه او  ویژه در مسیر ولایت و پشتیبانی از ولایت ادامه دارد.

معاون رییس قوه قضاییه گفت : حضور مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش نشان داد اگر کسی اخلاص داشته باشد مردمی و خدمتگذار باشد مردم هم قدر او را می دانند و این موضوع درسی شد برای همه مسئولین.

ولایتمداری سردار سلیمانی راه او را عزت بخشید

خدائیان با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که شهید سلیمانی یک مکتب است، بیان داشت: باید راه او ادامه پیدا کند و همه ما همچون سردار سلیمانی ولایتمدار و ذوب در ولایت باشیم و گوش به فرمان امر ولایت باشیم چون عزت او در ولایتمداری بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نمازجمعه هفته  گذشته تهران  که فرمودند کشور باید قوی باشد، گفت: خوشبختانه ایران از جنبه نظامی، قوی است و قوی تر هم خواهیم شد اما می بایست در ابعاد دیگر همچون سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و قضایی نیز قوی باشیم و همه مسئولان سربازان این جبهه هستیم و تکلیف داریم هرکسی در هر بخشی که مسئولیتی دارد مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد و آن جایگاه را ارتقا دهد تا نظام که مقتدر است مقتدر تر بماند و با این کار دشمن را پشیمان خواهد کرد.

قوی بودن سیستم قضایی نیازمند بالابردن سرعت در کارها و مبارزه با فساد است

وی گفت : برای شکست محاصره اقتصادی باید تمامی ظرفیت های هر منطقه به خوبی شناسایی شود و با برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت و جذب سرمایه گذار ، شرایط اقتصادی بهتری را برای کشور رقم زد که در نهایت این شرایط اقتصادی که زمینه ساز شرایط شغلی بهتر است رضایت مندی مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید در بعد قضایی هم تقویت و قوی شویم، گفت : چندی پیش رییس دستگاه قضا در جمع مسوولان اظهار داشت که قوی بودن نظام  اسلامی ایران شامل قوی بودن بخش قضایی هم می شود که با سرعت بخشیدن به کارها و بالا بردن دقت در رسیدگی به امور و مبارزه با فساد، این امر محقق می شود .

معاون رییس قوه قضاییه  اظهار داشت: ریاست قوه قضاییه  سفرهای استانی متعددی دارد و هدف از این سفرها بررسی و مشکلات منطقه است  و در این سفرها آثار پر خیر و برکتی را شاهد بودیم و امیدواریم حضور در یزد نیز پر خیر و برکت باشد.

وی گفت : در این سفرها با حمایت از بخش تولید شاهد رونق تولید بودیم و بسیاری از کارخانه های در شرف ورشکستگی یا تعطیل شدند بودند با دستور رییس دستگاه  قضا، فعالیت خود را از سر گرفته و فعال شده اند  و ان شاء الله در این سفر شاهد این موضوعات نیز باشیم .

از محورهای طرح تحول قوه قضاییه مبارزه بی امان با مفاسد است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه طرح تحول دستگاه قضایی ، رضایت مردم را جلب کرده است، اظهار داشت: از محورهای مهم این طرح ، مبارزه بی امان و بدون تبعیض با مفاسد در درون و بیرون این مجموعه ، تکریم ارباب رجوع و تکریم همکاران است .

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد در درون نظام گفت : حکومتی که فاسد باشد نـارضایتی مردم را ایجاد می کند و مبارزه با فساد بدون تبعیض در هر سطحی از تاکیدهای ریاست قوه قضاییه است.

خدائیان مبارزه با فساد در قوه قضاییه را مقطعی ندانست و گفت : برای این موضوع برنامه ریزی دقیقی انجام شده و تا زمانی که فساد وجود داشته باشد باید مبارزه با فساد نیز ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه خدمت صادقانه و بی منت به مردم و تکریم آنان تکلیف خدمتگذار را مشخص کرده است ، افزود: برای محقق شدن طرح تحول قوه قضاییه سعی شده که با افزایش قضات و کارمندان و اعمال روش های قضایی جدید و اصلاح قوانین ، زمینه تسریع در رسیدگی ها با دقت و افزایش کیفیت صورت گیرد.

حذف گلوگاه های فساد از راه های پیشگیری از مفاسد است

 وی همچنین اظهارداشت: پیشگیری از وقوع جرم ، قضا زدایی و هرچه را که می توان با ارجاع به مراجع غیر قضایی رفع کرد باید در دستور کار قرار داد ، چون همه کارها در سیستم قضایی انجام نمی شود و باید قبل از اینکه تشکیل پرونده صورت گیرد برای مبارزه با فساد ، از مسیر پیشگیری از فساد و حذف گلوگاه های فسادپذیر وارد شد.

معاون رییس قوه قضاییه  یادآور شد : قسمتی از دعاوی و جرائم کشور و حدود ۳۰ درصد مربوط به مباحث زمین و مسکن و اختلاف ملکی و تداخل مرزهاست از این رو یکی از محورهای طرح تحول قوه قضایی  طرح حدنگار(کاداستر) است که باید با اختصاص بودجه مناسب به منظور تعیین مرزهای دقیق اقدام شود چون در این طرح از طریق سیستم ماهواره ای و طول و عرض جغرافیایی ، مرزها تنظیم می شود و مانع از اختلافات مرزی خواهد شد .

با ۲۰ درصد اعبتار ، ۲۵ درصد طرح حدنگار اجرا شد

خدائیان با بیان اینکه اگر این طرح که نقش مهمی در مدیریت زمین های کشور دارد به طور کامل اجرا شود نظم و امنیت بیشتری در عرصه زمین و مسکن را شاهد خواهیم بود ، گفت : با اختصاص ۲۰ درصد از اعتبار این طرح ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ۲۵ درصد از اراضی کشور را با این روش به ثبت رسانده است.

وی یکی از سیاست های سازمان ثبت اسناد را ارتقای  سند رسمی در کشور اعلام کرد و ادامه داد : در اجرای طرح تحول قوه قضاییه بنا داریم معاملات به صورت رسمی صورت گیرد و مردم معامله ای را که با سند رسمی انجام می دهند دارای اعتبار باشد به گونه ای که با سند رسمی معتبر نیاز به حکم دادگاه نداشته باشند و با این کار نه تنها امنیت و آرامش در جامعه حاکم می شود بلکه بسیاری از دعواها نیز کاهش خواهد یافت.

معاون قوه قضاییه که به عنوان نماینده رییس  دستگاه قضا به هرات مرکز شهرستان خاتم که در فاصله ۲۴۵ کیلومتری از شهر یزد مرکز استان قرار دارد، سفر کرد، امروز از بخش های مختلف سیستم قضایی شهرستان همچون دادگاه هرات و مروست ، بازداشتگاه و ثبت اسناد و املاک شهرستان و بخش مروست بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.