به گزارش ایرنا سید نورالله حسن زاده دوشنبه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صمت خوزستان بیان کرد: مباشری برای تهیه میوه عید نوروز در استان در نظر گرفته شده است که مقرر شده بود بدون دریافت تسهیلات میوه مورد نیاز عید در استان را تهیه کند.

وی گفت: به دلایلی در حال حاضر این مباشر با کسری نقدینگی مواجه شده است که برای تامین کسری نقدینگی آن از بانک ملت مرکزی و یا استاندار خوزستان پیگیری خواهیم کرد تا نقدینگی مورد نیاز برای خرید میوه تامین شود.

حسن زاده ادامه داد: در غیر این صورت این مباشر باید به دنبال راه حلی برای خرید میوه باشد تا در این بخش دچار مشکل نشویم.

 وزارت صمت بانک ملت را به عنوان بانک عامل در پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد به مباشران تامین کننده میوه عید معرفی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در بخش گاز مایع در استان وجود دارد افزود: در ستاد تنظیم بازار استان تصویب شده بود که با عوامل توزیع گاز مایع (ال پی جی) متخلف برخورد شود تا مشکلات در بخش گاز برطرف شود با این وجود همچنان با وجود سهمیه کافی گاز قیمت این کالا در بازار افزایش سه برابری یافته است.

حسن زاده ادامه داد: با دریافت سهمیه گاز چند برابری و حل مشکلات در این بخش کمبود گاز مایع را در استان برطرف کردیم با این وجود قیمت گاز ال پی جی افزایش چند برابری یافته است.

وی ادامه داد: یک تیم کارشناسی برای رفع این مشکل در استان باید تشکیل شود تا  با افزایش قیمت این فرآورده در استان مقابله شود.

خرید و فروش گاز مایع توسط مردم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: خرید و فروش گاز مایع در بین مردم به یک کسب و کار تبدیل شده و همین موضوع نیز در افزایش قیمت این سوخت تاثیر گذاشته است.

وی گفت: با تمهیداتی که انجام گرفت تا ۸۰ درصد وضعیت توزیع گاز مایع در استان بهبود یافته اما همچنان در بحث افزایش چند برابری قیمت گاز مایع دراستان دچار مشکل هستیم؛ با افزایش قیمت بنزین در آبان ماه و افزایش مصرف گاز مایع به عنوان سوخت خودرو با کاهش این نوع گاز در استان مواجه شدیم که با پیگیری‌های مسوولان مربوطه سهمیه گاز مایع در استان افزایش یافت اما در حال حاضر قیمت گاز ال پی جی تا سه برابر افزایش یافته است.

افزایش قیمت هر کپسول گاز مایع تا ۲۵۰ هزار ریال

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: قیمت هر کپسول گاز مایع از ۷۵ هزار ریال به ۲۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

بهرام جباری بیان کرد: با وجود اینکه با عوامل و شرکت های توزیع گاز مایع متخلف توسط بازرسان سازمان صمت برخورد صورت گرفته و جریمه برای آن ها صادر میشود، همچنان شاهد گرانی در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: تمهیداتی اتخاذ شده تا توزیع گاز مایع در مناطق حاشیه توسط دهیاری ها و شهرداری ها کنترل شود تا در تامین گاز با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.