به گزارش ایرنا محمد جواد اشرفی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای همراه نفت واحد بهره برداری غرب کارون در منطقه جفیر بیان کرد: همزمان با برداشت نفت در طول سال‌های اخیر، مشکلات زیست محیطی ازجمله در زمینه هوا ، آب و خاک برای این تالاب و مردم مجاور آن ایجاد شده است، اما در هر صورت برای کاهش این مشکلات، شرکت نفت و گاز اروندان اقدامات قابل توجهی را برای کاهش این مشکلات در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برگزاری مناقطه مدیریت خاک ویژه غرب کارون، ادامه داد: اجرای این قرارداد با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی برای این اداره کل بسیار با اهمیت است.

اشرفی ادامه داد: در حوزه آب مشکلاتی وجود دارد اما با این وجود این شرکت در برابر حوادثی که پیش بینی نشده هستند به خوبی عمل کرده و برای جلوگیری از آلودگی‌ها به موقع وارد عمل می‌شود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین جمع آوری ۵۰ میلیون فوت مکعب از گازهای مشعل در غرب کارون را اتفاق خوب دیگری برای محیط زیست این استان بیان کردو افزود: امیدواریم پس از ۱۸ ماه زمان که برای ساخت کارخانه آن اختصاص داده شده، شاهد اثرات آن برای حفاظت از محیط زیست باشیم.

بر اساس این گزارش، همزمان با گرامیداشت دهه فجر، کار ساخت کارخانه جمع‌آوری و شیرین سازی روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب از گازهای تولیدی واحد بهره‌برداری نفت در غرب کارون در منطقه جفیرکه در قالب قرارداد فروش گازهای مشعل بین شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسی کاناز مشاور امضا شده باید در مدت ۱۸ ماه به اتمام برسد.

در این آیین اعلام شد که جمع‌آوری این گازها از سوی شرکت نفت و گاز اروندان به مدت پنج سال به شرکت مهندسی کاناز مشاور واگذار کرده که ارزش این مزایده ۱۲۴ میلیون دلار است.

پس از تکمیل کارخانه جمع‌آوری و فرآورش گاز، خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها که عمده آن پتروشیمی امیرکبیر است تامین خواهد شد و علاوه بر این از آلودگی زیست محیطی که به واسطه سوختن گازهای همراه تولید صورت می‌گیرد، جلوگیری خواهد شد.

همچنین برای مراحل ساخت کارخانه و نیز بهره‌برداری از این پروژه یک هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.